۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

مشکل صدور کارت امتحانات نهایی در سامانه مرتفع شده است

مشکل صدور کارت امتحانات نهایی در سامانه مرتفع شده است

اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مشکل صدور کارت دانش آموزان برای امتحانات نهایی در سامانه مرتفع شده است.

عبدالله حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری امتحانات نهایی بیان کرد: به دلیل اینکه ملت ایران از حادثه شهادت رئیس جمهور فقید، بسیار ناراحت شدند و دانش آموزان قصد دارند در مراسم عزاداری رئیس جمهور شرکت کنند بر همین اساس دولت تصمیم گرفت که امتحانات را در ایامی که رهبر معظم انقلاب عزای عمومی اعلام کردند به تأخیر بیندازد لذا امتحانات با چند روز تأخیر آغاز می‌شود که برنامه‌های جدید از طریق فضای مجازی مربوطه، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر به اطلاع دانش آموزان رسانده می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل صدور کارت در سامانه مرتفع شده است، تصریح کرد: در حال رصد و مراقبت از حوزه‌ها هستیم که به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش و همکارانم اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده‌ایم و با چند تیم در مدارس شهرستان کارون حضور پیدا کردیم تا حوزه‌های امتحان‌های نهایی را از نظر فیزیکی و شرایط برگزاری رصد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در انجام امور هیچ خللی وارد نخواهد شد، همچنین سفارش‌های رئیس جمهور شهید ما که در فرامین ۱۲ گانه خود به آموزش و پرورش فرموده بودند مدارس دولتی و برقراری عدالت آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد، امروز در یکی از مناطق و مدارس کم برخوردار حضور پیدا کردیم تا حوزه‌های امتحان نهایی را از نظر سیستم سرمایشی، دوربین مداربسته و ابزار الکترونیکی بررسی کنیم که خوشبختانه وضعیت مناسبی داشتند.

حبیبی عنوان کرد: نکاتی را به مسئولان حوزه‌ها اعلام کردیم و مقرر شد در فرصت باقیمانده این موارد را برطرف کنند، همچنین تلاش کردیم تا با کمک اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، سیستم‌های سرمایشی مناسب برای حوزه‌ها نصب شود تا دانش آموزان در شرایط خوب امتحان بدهند.

وی با بیان اینکه امتحانات برای استان ایجاد سابقه می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع اهمیت دارد که امتحانات نهایی بتوانند جایگاه خود را از نظر آموزشی در سطح کشور به دست بیاورند و تثبیت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: این استان با ۵۸۰ حوزه امتحان نهایی در کشور اول است، از نظر تعداد حوزه و شرکت کننده در امتحانات نهایی خوزستان بیشترین آمار را دارد که از استان دوم حدود ۱۷۰ حوزه فاصله دارد لذا این خود یک کار شبانه روزی را می‌طلبد.

حبیبی با اشاره به حضور ۲۲ تیم از آموزش و پرورش خوزستان در روز جمعه گذشته در تمامی مناطق چهل گانه استان و بررسی حوزه‌ها، عنوان کرد: امروز نیز این کار در حال انجام است و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با وجود تعطیلی، همچنان تیم‌ها به مناطق اعزام می‌شوند تا حوزه‌ها را بررسی کرده و اگر مشکلی وجود داشت در زمان باقی مانده برطرف شود که بتوانیم بهترین خدمت را به دانش آموزان این استان انجام داده و شرایط مناسبی برای آنها فراهم کرده باشیم.

کد خبر 6114787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha