۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خبرداد؛

فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در اصفهان/ کمینه دما کاهش می‌یابد

فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در اصفهان/ کمینه دما کاهش می‌یابد

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه ناپایدار بارش‌زا از عصر امروز و فراگیر شدن آن در سطح استان طی روز چهارشنبه خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سامانه ناپایداری از اواسط امروز از سمت شمال و شمال غرب به استان وارد می‌شود و طی فردا چهارشنبه بیشتر مناطق اصفهان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طی امروز، افزایش ابر، وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق غرب و شمال غرب و شمال، رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ وجود دارد، گفت: سامانه بارشی به تدریج تا روز جمعه با شدت کمتری بیشتر مناطق استان را در بر خواهد گرفت.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان شدت فعالیت سامانه ناپایدار در مناطق شمال و شمال غرب استان خواهد بود که با توجه به ویژگی‌های فصل بهار شرایط تشدید ناپایداری‌ها و شکل گیری سیلاب محلی نیز وجود دارد.

امینی افزود: تشدید ناپایداری‌ها به ویژه در ارتفاعات آران و بیدگل، اردستان، خوانسار، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نطنز، بادرود و نائین رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوای استان بامداد فردا بین یک تا ۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6114896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha