۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم خبر داد:

ابلاغیه وزارت علوم برای تقویت وحدت ملی در گرامیداشت شهدای خدمت

ابلاغیه وزارت علوم برای تقویت وحدت ملی در گرامیداشت شهدای خدمت

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از ارسال ابلاغیه ای به دانشگاه ها برای تبیین راهبردهای لازم در راستای تقویت وحدت و انسجام ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به شخصیت آیت سید ابراهیم رئیسی گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، اهتمام جدی برای شنیدن نظرهای دانشگاهیان اعم از استادان، نخبگان و دانشجویان داشت و بارها دانشگاه را اتاق فکر دولت معرفی کرد بود.

وی افزود: ایشان بارها در طول خدمت در زمان کوتاه ۳ ساله دوران ریاست جمهری در مراسم مختلفی در دانشگاه‌های کشور شرکت کردند. جلسات بسیار زیادی با دانشجویان، تشکلهای دانشجویی، نخبگان و استادان دانشگاه داشتند.

بادپا ادامه داد: اینکه مراسم ۱۶ آذر دانشگاه ها پرشور برگزار میشد، اهتمام ویژه رییس جمهور شهید به جنبش دانشجویی بود. ایشان ابتدای آذرماه و پیش از روز دانشجو، به وزرای دولت ماموریت دادند تا در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی شرکت کنند و شورای اطلاع رسانی دولت ماموریت یافت تا تسهیلگر حضور وزرا و استانداران در دانشگاه ها شود.

وی بیان کرد: ایشان خودشان حتی در زمان ریاست جمهوری در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی شرکت می کردند و به سوالات و انتقادهای دانشجویان پاسخ میدادند، حتی دیدار ۱۶ آذر ایشان با تشکلهای دانشجویی نه تنها منحصر به زمان ریاست جمهوری نبود بلکه در کسوت ریاست قوه قضاییه و تولیت آستان قدس رضوی هم روز ۱۶ آذر اهتمام ویژه ای به حضور در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی داشتند. آخرین جلسه ای که خدمتشان بودیم یک ماه پیش در اواخر فروردین ماه در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان ایشان با گروه های دانشجویی بود، که نمایندگان تشکلهای اسلامی، کانونهای فرهنگی، هیات دانشجویی، گروه های جهادی، نشریات دانشجویی و انجمنهای علمی دانشجویی به بیان دیدگاه های خود و نقد و بررسی دولت از منظر خود پرداختند و ایشان با صبر و حوصله پاسخگوی سوال دانشجویان بودند و بعد از مراسم در جمع دانشجویی نماز خواندند و با دانشجویان افطار کردند و حتی بعد از افطار هم با حوصله پیگیر مشکلات دانشجویان بودند. جلسات پرسش و پاسخ ۵ یا ۶ ساعته ایشان با دانشجویان و اساتید مثال زدنی است.

بادپا افزود: ایشان از بن دندان معتقد بودند که قدرت و پیشرفت کشور از دانشگاه و دانشگاهیان حاصل می شود. در دوره ای در زمان تولیت ایشان در آستان قدس رضوی در اداره ارتباطات و همکاری های علمی آستان قدس رضوی خدمت ایشان بودم، مشکلات و چالشهای حرم مطهر امام رضا (ع) و آستان قدس را به معاونت علمی آستان قدس ارجاع میدادند و از دانشگاه ها برای حل مشکلات برنامه میخواستند. از عطر حرم که باید تولید داخل باشد و از مواد کاملا گیاهی که پروژه ای بود که با دانشگاه شهید بهشتی به سرانجام رسید تا برگزاری رویداد پلاستیکهای زیست تخریب پذیر برای استفاده در حرم مطهر امام رضا (ع) تا حوزه هوش مصنوعی و مساءل بسیار زیادی که ایشان دستور دادند در آستان قدس رضوی معاونت علمی تاسیس شود تا نظام مساءل علمی آستان با دانشگاه ها را مدیریت کند. حتی شبکه سازی خادمان و خادمیاران علمی استانها بر همین اساس ایجاد شد.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به ابلاغیه ارسالی به دانشگاه ها گفت: افزایش روحیه خدمت گذاری، جلوگیری از گسترش فضای نا امیدی و ایجاد شبهات نسبت به آینده کشور، برنامه ریزی برای حمایت از پوشش رسانه ای پویش های دانشجویی و پرهیز از ایجاد خلل در امور از جمله مهمترین راهبردهای این ابلاغیه است.

بادپا تصریح کرد: برای انجام این راهبردها به دانشگاه ها توصیه کردیم که در سریع ترین زمان ممکن شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و استان با اهدف ایجاد وحدت رویه در برنامه ها تشکیل شود. همچنین فضاسازی محیطی مناسب و برگزاری مراسم یادبود در دانشگاه ها به منظور بزرگداشت خادم شهید ملت از جمله موارد این ابلاغیه است.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: روندی که باید در دانشگاه ها پیش گرفته شود، تبیین منش و رویکرد جهادی و خستگی ناپذیر رئیس جمهور شهید و همراهانش برای دانشگاهیان بوده و اینکه آیت الله رییسی بدون توجه به فضاسازی های سیاسی و رسانه ای مغرضان و معاندان به اصل کار و خدمت برای مردم بصورت جهادی و ایثارگرانه توجه داشتند.

وی تصریح کرد: لذا دانشگاه ها کمک کنند زمینه بهره مندی حداکثری از ظرفیت گروه های دانشجویی در برگزاری برنامه ها و مراسمات تشییع پیکر شهدا انجام شود. تمام فعالیت ها و اقدامات می تواند بخش کوچکی از زحمات شهید خادم ملت حضرت آیت الله رئیسی را به تصویر بکشد لذا باید به این مسئله توجه ویژه داشت.

بادپا همچنین به برگزاری دسته عزاداری بزرگ هیئات دانشجویی در مقابل دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی ظهر امروز سه شنبه ۱ خرداد از مقابل درب دانشگاه تهران به سمت نهاد ریاست جمهوری حرکت خواهد کرد. این مراسم با نوای حاج میثم مطیعی، حاج حنیف طاهری، حاج ابوذر بیوکافی و حاج امیر عباسی همراه خواهد بود و از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

کد خبر 6114967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha