۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۱

مهر گزارش می‌دهد؛

خدمات خادم ملت در لرستان تشنه خدمت

خدمات خادم ملت در لرستان تشنه خدمت

خرم‌آباد- این روزها همه از خدمات و دستاوردهای رئیس دولت و خادم ملت می‌گویند؛ اما آنچه در مورد نگاه سید شهیدان خدمت به لرستان حائز اهمیت است شناخت کامل و دقیق ایشان از مسائل استان بود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سفر اول شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به لرستان در مقام رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۹ آذرماه سال ۱۴۰۰ انجام شد، سفری که مجال طرح مسائل، مشکلات و مطالبات مردم این استان فراهم شد، در این سفر مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار گرفت.

با پایان یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان در آن زمان، کار اجرای مصوبات و دستاوردهای سفر در دستور کار دستگاه‌های متولی قرارگرفت، مصوباتی که بخش عمده‌ای از آنها در لرستان عملیاتی شد و بخش دیگری از آنها که شامل طرح‌ها بزرگ عمرانی بود، با توجه دولت سیزدهم زمینه برای عملیاتی‌شدن آنها فراهم شد.

از احیای صنایع کوچک تا ایجاد زیرساخت‌ها در روستاها

آنچه که در این دولت موردتوجه قرار گرفت، احیای پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ لرستان از جمله راه‌آهن و سد «معشوره» بود که سال‌ها متوقف مانده بودند و آیت‌الله «رئیسی» و دولت سیزدهم تأکید داشتند که در استان باید عملیاتی شوند.

احیای صنایع کوچک و متوسط لرستان که سال‌ها از تعطیلی آنها گذشته بود نیز از تأکیدات و مصوبات سفر آیت‌الله «رئیسی» به لرستان بود که بخش زیادی از این امر در استان تحقق پیدا کرد و زمینه برای ایجاد اشتغال دوباره جوانان استان در این واحدها فراهم شد.

ایجاد زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی، آب‌رسانی و برق‌رسانی به روستاها و شهرهای استان لرستان یکی از دیگر مصوبات سفر آیت‌الله «رئیسی» در مقام رئیس‌جمهور به لرستان است که با تحقق و اجرای این طرح‌ها، زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای استان و حتی استان‌های دیگر را نیز فراهم کرد.

خدمات خادم ملت در لرستان تشنه خدمت

از ساماندهی حریم «فلک‌الافلاک» تا آبگیری از سدها

تأکید رئیس‌جمهور شهید، مبنی بر ساماندهی حریم «فلک‌الافلاک» و همچنین زمینه برای ثبت جهانی این قلعه تاریخی از دیگر مصوبات سفر دولت سیزدهم به لرستان بود که با پیگیری رئیس‌جمهور، بخش زیادی از اعتبار ساماندهی و آزادسازی آن تخصیص پیدا کرد و حالا پیگیری‌ها برای ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» در دستور کار قرار گرفته است.

تکمیل و آبگیری از پروژه‌های سدسازی لرستان از جمله سد «تاج امیر» و «حوضیان» از دیگر اقدامات مهم و اثرگذار دولت سیزدهم و آیت‌الله «رئیسی» در لرستان به شمار می‌آید، مطالبه‌ای که مورد خواست جدی مردم لرستان بود.

ورزشگاه ۱۵ هزارنفری به نصیب «خیبر» شد

پروژه‌های فرهنگی لرستان از جمله تالار مرکزی خرم‌آباد، هنرستان هنرهای زیبای خرم‌آباد و… از دیگر مصوبات سفر آیت‌الله «رئیسی» به لرستان بود، پروژه‌هایی که سال‌ها متوقف مانده بودند و با پیگیری دولت سیزدهم حالا به ترتیب به ۷۵ درصد و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی طی دو سال گذشته رسیده‌اند.

تکمیل پروژه‌های ورزشی لرستان تأکید آیت‌الله «رئیسی» و دولت سیزدهم در سفر به این استان بود تا یکی از پروژه‌های ورزشی مرکز لرستان که سال‌ها از عملیات اجرایی آن گذشته بود در این دولت به مرحله تکمیل برسد، این پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد بود که حالا به محلی برای میزبانی تیم فوتبال «خیبر» خرم‌آباد در بازی‌های لیگ یک و در آینده لیگ برتر تبدیل شده است.

خدمات خادم ملت در لرستان تشنه خدمت

تکمیل سه پروژه بیمارستانی در شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت و دورود از دیگر مصوبات سفر آیت‌الله «رئیسی» به لرستان است، بیمارستان‌هایی که هر کدام بعد از سال‌ها تعطیلی حالا در مرحله اجرا و برخی از جمله بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

دغدغه رئیسی در آخرین دیدار با استاندار لرستان چه بود؟

ابوطالب شفقت استاندار لرستان دراین‌رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیش از دو سال بوده که آیت‌الله رئیسی به لرستان سفر کردند، بیکاری یکی از مسائل جدی استان لرستان به شمار می‌آید، و هفته پیش که در جلسه استانداران در محضر ایشان بودیم، ایشان از وضعیت اشتغال استان لرستان سوال کردند، ما هم چون اولین جلسه‌ای بود که به‌عنوان استاندار لرستان در این جلسه شرکت کرده بودیم، گزارش استان لرستان را ارائه کردیم.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های این گزارش، موضوع بیکاری بود، ایشان در جلسه فرمودند که به مردم لرستان من قول دادم که سهم بیکاری لرستان را کاهش بدهم و به معاون اول دستور دادند که جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار تا همراه حدود پنج استان دیگر، قولی که به مردم استان لرستان داده بودند عملی شود، آقای «مخبر» هم چند روز بعد جلسه مشترکی با حضور استانداران این استان‌ها و همچنین وزرای مرتبط با اشتغال برگزار کردند، معتقدم که آقای «مخبر» این کار را پیگیری خواهند کرد و امیدواریم که هر چه زودتر به نتیجه برسد و بتوانیم آنچه که آیت‌الله «رئیسی» برای لرستان تأکید داشتند، تحقق پیدا کند.

خدمات خادم ملت در لرستان تشنه خدمت

تأکید آیت‌الله «رئیسی» توجه به حوزه اقتصاد و اشتغال بود

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه در شرایطی که کشور دارای مشکلات اقتصادی زیادی بود، کار را شروع کرد و ایشان قول دادند که کار را با سرعت و توکل به خدا مسئله کرونا را حل می‌کنم، گفت: در کمتر از چهار ماه طول نکشید که مسئله کرونا حل شد، بخش زیادی از واکسن‌ها را در داخل و بخشی زیاد دیگری هم وارد کشور کرد.

شفقت با بیان اینکه بعدازاین امر، توجه به مسئله اقتصاد اولویت مهم رئیس‌جمهور بود، افزود: تا کنون هم مسئله اقتصاد و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها از مسائل جدی و مهم کشور بوده است.

وی با تأکید بر اینکه درصد زیادی از برنامه‌های آقای رئیس‌جمهور در جلسات، ابلاغیه‌ها و پیگیری‌ها، توجه به چرخه اقتصاد کشور بود، تصریح کرد: تأکید ایشان این بود که بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم و سطح رفاه را ارتقا دهیم، این دو مفهوم خیلی کار می‌خواهد، اولاً بیکاری که ناصواب بر جامعه تحمیل شده و واحدهای صنعتی که تعطیل شده به چرخه تولید باید برگردند، ثانیاً سطح برخورداری مردم ارتقا پیدا کند.

آیت‌الله رئیسی مصوبات بسیار زیادی در حوزه مدیریت آب داشتند

استاندار لرستان با بیان اینکه در این مدت توجه به زیرساخت‌های صنعتی و حمل‌ونقل کشور در راستای رونق اقتصادی در کشور در دستور کار بود، بیان داشت: در تنظیم برنامه هفتم هم به همه مسائل مورد تأکید رهبری در حوزه اقتصاد توجه جدی شد.

شفقت، توجه به حوزه اقتصادی به‌خصوص در حوزه گردشگری و کشاورزی را از دیگر اولویت‌های مهم آیت‌الله «رئیسی» برشمرد و گفت: البته ما در لرستان تا رسیدن به اهداف در حوزه اقتصاد کشاورزی فاصله داریم و باید کار کنیم، برنامه دولت به ما ابلاغ شده و ما اینجا کوتاهی داریم، سطح بهره‌برداری فعالیت‌های اقتصادی ما به‌اندازه ظرفیت‌های اقتصادی که در حوزه کشاورزی داریم، نیست.

خدمات خادم ملت در لرستان تشنه خدمت

وی ادامه داد: بعضاً تذکراتی از مردم و برخی از شخصیت‌ها داریم که از منابع آبی استان به‌صورت مدیریت شده استفاده نمی‌شود، در این راستا باید روی مدیریت آب در استان کار بیشتری کنیم. آیت‌الله رئیسی در سفر اول به لرستان مصوبات بسیار زیادی در حوزه مدیریت آب داشتند که باید پیگیری کنیم و آنها را عملیاتی کنیم، لرستان سالانه حدود ۵۳۰ میلی‌متر بارش دارد، اگر بتوانیم خوب مدیریت کنیم، سهم بهره‌برداری ما بالا می‌رود.

استاندار لرستان، تأکید کرد: خدا را شکر لرستان دارای منابع آبی خوب، زمین حاصلخیز و… داریم، باید به کمک خود مردم، شرکت‌های دانش‌بنیان، از این آب، خاک و… بهره‌برداری و سطح اقتصادی و کشاورزی استان را بالا ببریم.

۷۰ درصد صنایع کوچک احیا شد

شفقت با تأکید بر لزوم ایجاد و ارتقای صنایع تبدیلی لرستان، تصریح کرد: تأکید آیت‌الله «رئیسی» این بوده که استان‌هایی که مزیت اصلی شأن کشاورزی، دامپروری و شیلات است، زنجیره اقتصاد کشاورزی در آنها رشد کند، ایشان تأکید داشتند که این زنجیره ارزش اقتصادی که در قانون برنامه هفتم هم موردتوجه قرار گرفته، عملیاتی شود، در استان در این زمینه غافل هستیم و امیدواریم بتوانیم همه مصوباتی که ایشان ابلاغ کردند را برای استان دنبال کنیم.

خدمات خادم ملت در لرستان تشنه خدمت

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بالای ۷۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل در استان فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: بااین‌وجود چند تا از واحدهای صنعتی بزرگ استان را نتوانسته‌ایم به فعالیت برگردانیم، وگرنه عمده صنایع خرد استان به اشتغال برگشته‌اند.

بیمارستان‌هایی که به بالای ۵۰ درصد پیشرفت رسیده‌اند

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه زیرساخت‌های دیگری از جمله راه‌آهن، ترمیم جاده‌های روستایی از دیگر مصوبات سفر به لرستان بود که در بخشی از آنها عقب هستیم و بخش زیادی هم انجام شده است، افزود: همچنین در بحث احداث بیمارستان‌هایی که مصوبه سفر دولت به استان را داشتند نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

شفقت، تأکید کرد: یکی از تأکیدات آیت‌الله «رئیسی» این بود که زیرساخت‌های خدمات عمومی رونق پیدا کند.

بنا بر این گزارش، این روزها همه از خدمات و دستاوردهای رئیس دولت و خادم ملت می‌گویند؛ اما آنچه در مورد نگاه سید شهیدان خدمت به لرستان حائز اهمیت است شناخت کامل و دقیق ایشان از مسائل استان بود.

کد خبر 6114978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • غلامحسین حسینی چگنی ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      11 3
      این هم از بد شانسی لرستان
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      12 2
      نمی‌شه یک شبه معجزه کرد ولی رییس جمهور شهید کشور به ریل پیشرفت درست انداخته بودند افسوس که این خدمتگزار صادق از دست دادیم
    • م ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      7 0
      دغدغه مردم لرستان راه اهن وبیکاری است
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      4 5
      انشالله فرهنگش به جا مانده، راهش ادامه دارد
    • بهشت ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      7 1
      جای همچین ریس جمهوری در بهشت است
    • رحمتی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      1 1
      روحش شاد قلب تمام لرستان از این فاجعه ب درد اومد🖤🖤🖤
    • ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      1 0
      حیف و صدها حیف که این مرد میدان، مرد عمل، مرد خدایی، عاشق ایران و .... صدها لقب عالی که لایقش بوده،هست و خواهد بود از میان ما پر کشید و آسمانی شدند
    • ساناز ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 1
      لعنت به بالگردنحس ،کاش شنبه باماشین برای افتتاح میرفت،بایدتا۱۳۰سال عمرمیکردوبه مردم خدمت میکرد