۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳

مهر گزارش می دهد؛

آمادگی کویر نشینان برای بدرقه رئیس جمهور شهید در آخرین سفر استانی

آمادگی کویر نشینان برای بدرقه رئیس جمهور شهید در آخرین سفر استانی

بیرجند- کویر نشینان دیار خاوران آماده اند تا فردا پنج شنبه رئیس جمهور شهید را در آخرین سفر استانی بدرقه کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم خراسان جنوبی از او خاطره‌ها دارند. از همان روزی که پای درد دل کارگران معدن زغال سنگ طبس نشست و تأکید کرد که باید مشکلات آنان ظرف مدت مشخصی حل شود.

از همان لحظاتی که در سفر استانی به محلات پایین شهر بیرجند که مردم محروم ولی با دل‌هایی پاک و زلال زندگی می‌کردند، سر زد و ارادت خود را به آنان نشان داد چرا که او شاگرد همان پیر روشن ضمیر جماران بود که می‌گفت من یک موی کوخ نشینان را به تمام دنیای کاخ نشینان نمی‌دهم.

یادی از خاطره‌ها با شهید سید ابراهیم رئیسی

از همان دقایقی که بعد از یک نشست خبری و چندین جلسه طولانی با تواضع و صمیمیت پیشنهاد خبرنگاران را برای گرفتن عکس یادگاری قبول کرد و با لبخندی در کنار آنان ایستاد تا یک یادگاری از زاویه دوربین ثبت شود.

چرا راه دوری برویم، همین اربعین گذشته بود که به بیرجند و خراسان جنوبی آمد تا در مراسم عزاداری مردم این خطه از خراسان جنوبی شرکت کرده و بعد در افتتاحیه‌ای شرکت کند که آرزوی دیرین مردم این منطقه بود. یعنی آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن...

و چه شیرین بود آن روزی که به لانو در مرز خراسان جنوبی رفت و بعد از زنان روستایی بلند همت آنجا که با صنایع دستی رزق حلال به دست می‌آوردند، تمجید کرد.

اغراق نیست اگر بگوییم سید ابراهیم رئیسی یا بهتر بگویم شهید سیدابراهیم رئیسی مردم این منطقه را از صمیم قلب دوست داشت. مردم نیز به این سید سلاله حضرت زهرا (س) ارادت داشتند و نشان آن انتخاب او به عنوان نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان بود.

آمادگی کویر نشینان برای بدرقه رئیس جمهور شهید در آخرین سفر استانی

آخرین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی

و حال او دوباره می‌آید تا نشان ارادتی متقابل از مردم دیار خاوران و سید شهیدان خدمت باشد. این بار پیکر او برای تشییع به میان مردم خراسان جنوبی می‌آید و این آخرین سفر استانی او است.

حکیمه محمدی نسب در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اینکه آیت الله رئیسی مردم خراسان جنوبی را دوست داشت یک اغراق نیست بلکه سفرهای مکرر ایشان به این منطقه نشان از این ارادت بود.

وی با ناگوار دانستن خبر سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان ایشان، بیان کرد: اینکه انسان در هنگامه خدمت به مردم جان خود را از دست بدهد یک لیافت است و موجب شد نام و یاد ایشان تا همیشه در ذهن مردم ایران ماندگار شود.

محمدی نسب ادامه داد: آنطور که من شنیدم پیکر ایشان در صبح روز پنج شنبه در بیرجند تشییع می‌شود و مطمئن هستم یکی از روزهای تاریخ ساز در خراسان جنوبی رقم خواهد خورد.

آمادگی کویر نشینان برای بدرقه رئیس جمهور شهید در آخرین سفر استانی

تشییع پیکر شهید خدمت باشکوه رقم خواهد خورد

وی افزود: مردم ما مردمی قدرشناس هستند و باشکوه پیکر رئیس جمهور خود را بدرقه خواهند کرد.

غلامرضا مقصودی از دیگر شهروندان خراسان جنوبی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: شبی که خبر سقوط هلی کوپتر رئیس جمهور را شنیدم خواب به چشمم نیامد و مرتب دعا می‌کردم که ایشان سالم و سلامت به جامعه و خدمت به مردم برگردند.

وی ادامه داد: واقعاً از شنیدن خبر شهادت شهید رئیسی ناراحت شدم چرا که ایشان علی رغم توهین‌ها و طعنه‌ها به دور از حاشیه به دنبال خدمت به مردم و محرومان بود و مردم خراسان جنوبی نیز خاطرات بسیار خوبی از ایشان در ذهن دارند.

این شهروند خراسان جنوبی گفت: من حتماً به تشییع پیکر این شهید خدمت خواهم رفت چرا که کوچک‌ترین کاری است که در برابر خدمات ایشان می‌توان انجام داد.

داغ شهید سلیمانی دوباره زنده شد

لیلا بهلگردی از دیگر شهروندان خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با مهر بیان‌کرد: شهید خون تازه ای در پیکر رخوت زده جامعه تزریق می‌کند که این موضوع را ما بارها مشاهده کرده‌ایم.

وی اظهارکرد: به اعتقاد من شبی که همه در ورزقان به دنبال پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان بودند شباهت عجیبی با شب ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۰ داشت و دوباره داغ سردار شهید سلیمانی عزیز را زنده کرد.

بهلگردی گفت: من حتماً به تشییع پیکر شهید می‌روم چرا که به ایشان از صمیم قلب ارادت داشتم و می‌خواهم در آخرین سفر استانی ایشان را بدرقه کنم.

آمادگی کویر نشینان برای بدرقه رئیس جمهور شهید در آخرین سفر استانی

فردا در تاریخ خراسان جنوبی ماندنی می‌شود

مقصودی تأکید کرد: من از عمق جان باور دارم که تشییع پیکر ایشان در خراسان جنوبی بسیار باشکوه برگزار خواهد شد و در تاریخ خراسان جنوبی ثبت می‌شود.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این زمینه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه خود به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی واژه «خستگی ناپذیر» را بیان کردند و این صفت را شایسته ایشان دانستند.

وی ادامه داد: هیچکدام از مسولیت‌ها باعث نشد که آیت الله رئیسی مردمی بودن را فراموش کند و در بین مردم روستاهای مرزی نیز حضور داشت و این رفتار از عمق نگاه ایشان برمی‌خواست.

مسیر تشییع پیکر شهید خدمت

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرده بود بر اساس برنامه ریزی انجام شده مراسم تشییع پیکر پاک شهید آیت الله رئیسی در بیرجند صبح پنجشنبه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه از میدان جانبازان به سوی تقاطع خیابان پاسداران با بلوار شهید صیاد شیرازی برگزار خواهد شد.

وی از گروه‌های مختلف مردم درخواست کرد با حضور گسترده خود در آخرین سفر ایشان به خراسان جنوبی، صبح پنجشنبه این هفته حماسه‌ای خاطره انگیز با وداع با پیکر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در تاریخ خراسان جنوبی ثبت کنند

شکی نیست که فردا پنج شنبه صفحه دیگری از ارادت مردم خراسان جنوبی به خادمانشان رقم خواهد خورد و باشکوه‌ترین تاریخ تشییع پیکر شهید در بیرجند ثبت می‌شود.

کد خبر 6115300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha