۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۸

وزارت خارجه روسیه:

پاسخ ما به اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین صرفا سیاسی نخواهد بود

پاسخ ما به اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین صرفا سیاسی نخواهد بود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پاسخ مسکو به اقدام پاریس به اعزام نیروی نظامی به اوکراین، صرفا سیاسی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آرتیوم استودنیکف» مدیر اداره اروپایی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اگر فرانسه نیروی نظامی به اوکراین ارسال کند، پاسخ مسکو صرفاً سیاسی نخواهد بود.

وی دراین‌باره گفت: مشارکت رسمی نیروهای نظامی فرانسوی در جنگ اوکراین، پاریس را به یکی از طرفین این جنگ تبدیل خواهد کرد. در صورت وقوع چنین حوادثی، ارتش فرانسه به اهداف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهد شد.

استودنیکف با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: می‌خواهم توجه را به این واقعیت جلب کنم که روابط روسیه و فرانسه در حال گذراندن یک بحران عمیق است، به طوری که در همه سطوح و عرصه‌های همکاری مقایسه این سطح رابطه حتی با دوره جنگ سرد هم غیرممکن است.

وی دراین‌باره افزود: این بدترشدن روابط نه تنها در سطح اقتصادی و سیاسی که در عرصه فرهنگ، آموزش و ورزش نیز در جریان است و عامل آن هم طرف فرانسوی است.

پیش از این «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده بود که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین ندارد، اما برخی از اعضای ناتو مشاوران نظامی را به کی‌یف اعزام کردند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گف: هیچ برنامه‌ای برای حضور ناتو برای ایفای نقش جنگی وجود ندارد، اما البته برخی از متحدان ناتو مردان و زنانی را در سفارتخانه های خود دارند که یونیفورم پوشیده اند تا مشاوره و غیره ارائه دهند. فکر می کنم بین افرادی که لباس نظامی پوشیده‌اند و آنجا (اوکراین) حضور دارند و نیروهای رزمی تفاوت وجود دارد، این نوع حضور برنامه ریزی نشده است.

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه گفت که رهبران و سران غربی در حال گفتگو در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین هستند و او اذعان داشت که هنوز اجماع حاصل نشده است، اما به گفته وی، «هیچ چیزی را نمی توان رد کرد.

کد خبر 6115448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha