۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

توفان لحظه‌ای پدیده غالب اصفهان است/ احتمال بارش‌های بهاری

توفان لحظه‌ای پدیده غالب اصفهان است/ احتمال بارش‌های بهاری

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای در مناطق مختلف استان تا پنج روز آینده خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فعالیت سامانه ناپایدار به صورت گذر امواج متناوب بر فراز استان تا روز دوشنبه هفتم خرداد ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: طی این مدت به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب انتظار افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و توفان لحظه‌ای را انتظار داریم که در مناطق شمال و شرق و تا حدودی مرکز استان با خیزش گرد و خاک و کاهش دید همراه است.

وی با بیان اینکه رگبار و رعد و برق و وقوع تگرگ نیز در مناطق مستعد به ویژه شمال و غرب و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: اوج فعالیت و گسترش این سامانه از نظر بارشی طی امروز و فردا (پنجشنبه) است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از روز جمعه مناطق شمال و شرق بیشتر درگیر فعالیت این سامانه خواهند بود، گفت: وزش باد تا روز یکشنبه بیشتر مناطق استان را به ویژه در ساعات بعدازظهر در بر می‌گیرد که بیشترین سرعت در مناطق شمالی و شرقی همراه با گرد و خاک محلی خواهد بود.

به گفته امینی، طی پنج روز پیش رو، به سبب ناپایداری‌های جوی، اختلال در ترددهای جاده‌ای در محور شمال و شرق استان، آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، شکستن درختان فرسوده و سقوط یا پرت شدن اشیا از ارتفاع، صاعقه و بروز خسارات ناشی از تگرگ دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به کاهش یک تا ۲ درجه‌ای کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

طی این مدت خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6115990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha