۳۰ فروردین ۱۳۸۷، ۱۳:۵۱

علی آبادی وارد زاهدان شد ؛

ورزشگاه 15 هزار نفری زاهدان عصر امروز افتتاح می شود

ورزشگاه 15 هزار نفری زاهدان عصر امروز افتتاح می شود

ورزشگاه بزرگ 15 هزار نفری زاهدان عصر امروز با حضور رئیس سازمان تربیت بدنی و برخی روسای فدراسیونهای ورزشی افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،  درادامه تکمیل و افتتاح ورزشگاه‌های 15 هزار نفری در سراسر کشور، عصر امروز ورزشگاه 15 هزار نفری زاهدان با حضور محمد علی‌آبادی افتتاح می شود. علاوه بر این همزمان با افتتاح این ورزشگاه 114 پروژه ورزشی در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

کار ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری زاهدان از مهرماه 1380 آغاز شد و در نهایت با صرف اعتباری معادل 70 میلیارد ریال به پایان رسید. مساحت کلی سایت این ورزشگاه که در دهکده بزرگ المپیک زاهدان واقع است 10 هکتار و مساحت کاسه استادیوم 19325 مترمربع است. این پروژه ملی دارای 4 رختکن مجزا و 4 سونا در داخل هر رختکن و 120 چشمه سرویس بهداشتی برای تماشاگران، زمین چمن مصنوعی استاندارد، پیست دوومیدانی، اسکوربرد، رختکن داوران، فضای اداری و پارکینگ بزرگ با گنجایش 877 خودرو است.

جایگاه ویژه ورزشگاه بزرگ زاهدان با گنجایش 173 عدد صندلی برای مهمانان و خبرنگاران و با سقف چادری مخصوص تعبیه شده است. زمین فوتبال این ورزشگاه استاندارد و مطابق با آخرین دستور العمل فیفا برای برگزاری بازی های آسیایی، جهانی و رسمی ساخته شده است.

دور زمین چمن پیست دوومیدانی 8 خط ، سیستم نورآن دارای 4 دکل نورافکن با 700 لوکس روشنایی مطابق با آخرین استانداردهای دنیاست و سیستم صوتی آن مجهز و کامل است.

به خاطر گرمسیر بودن منطقه و مشکل کمبود آب در زاهدان چمن ورزشگاه از چمن مصنوعی پوشیده شده است و ورزشگاه قابلیت افزایش گنجایش تا سقف 30 هزار نفر را دارد.

محمد علی آبادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی صبح امروز به اتفاق برخی روسای فدراسیونهای ورزشی راهی زاهدان شدند تا در مراسم افتتاحییه این ورزشگاه حضور داشته باشند.

کد خبر 667620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha