۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۰:۵۲

جشنواره فیلم سیدنی با "بی‌غم" مایک لی آغاز می‌شود

جشنواره فیلم سیدنی با "بی‌غم" مایک لی آغاز می‌شود

پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم سیدنی از چهارم ژوئن (15 خرداد) با نمایش فیلم سینمایی "بی‌غم" به کارگردانی مایک لی آغاز می‌شود و تا 22 ژوئن (دوم تیر) ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سایت رسمی جشنواره فیلم سیدنی اعلام کرد امسال برای اولین بار یک بخش مسابقه رسمی برای این جشنواره در نظر گرفته شده که در آن 12 فیلم برای دریافت جایزه اصلی رقابت می‌کنند.

کلر استیوورد رئیس جشنواره سیدنی با اعلام این خبر گفت از 12 فیلم انتخاب شده برای بخش مسابقه، سه فیلم اولین بار در دنیا و 9 فیلم دیگر اولین بار در استرالیا نمایش داده می‌شود. از فیلم‌های بخش مسابقه می‌توان "تسویه" نش ادگرتن و "سه موش کور" متیو نیوتن فیلمسازان مطرح استرالیایی و "باران بچه‌ها" وینسنت وارد نیوزیلندی را نام برد که هر سه اولین بار در سیدنی پخش می‌شوند.

"بی‌غم" مایک لی که اولین بار فوریه پیش در جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد، جشنواره سیدنی امسال را افتتاح می‌کند و در بخش مسابقه نیز حضور دارد. از دیگر فیلم‌های مطرح بخش مسابقه می‌توان به "تلفات ـ بس" کیمبرلی پیرس، "گرسنگی" استیو مک‌کوئین، "اغتشاش آرام" آنتونلو گریمالدی و "وینیپگ من" گای مدین اشاره کرد.

"در بروژ" مارتین مکدانا، "دریاچه تاهو" فرناندو ایمبک، "نور مخفی" کارلوس ریگادس و "سونات توکیو" کیوشی کوروساوا دیگر فیلم‌های بخش مسابقه هستند. در میان 12 فیلم این بخش سه فیلم "گرسنگی"، "دریاچه تاهو" و "سونات توکیو" در شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم کن نیز نمایش داده می‌شوند.

فیلم برنده جایزه 60 هزار دلاری جشنواره فیلم سیدنی را هیئت داوران متشکل از دو استرالیایی و سه داور خارجی انتخاب می‌کنند که اسامی آنها اواخر این ماه در جشنواره فیلم کن اعلام می‌شود. برنامه کامل پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم سیدنی هفته آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 675552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha