۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۴:۱۳

گزارش تله‌فیلم‌های شبکه دو/

30 فیلم تلویزیونی در شبکه دو تولید شد

30 فیلم تلویزیونی در شبکه دو تولید شد

مروری بر فیلم‌های تلویزیونی شبکه دوم در سال گذشته می‌تواند علاوه بر ارزیابی کمی به بررسی کیفی این آثار نیز منجر شود و جایگاه آنها را در کلیت فیلم‌های رسانه ملی مشخص کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای سیاست‌های جدید رسانه ملی مبنی بر تولید فیلم‌های تلویزیونی و اقدام به پخش آنها در مناسبت‌هایی چون اعیاد، هفته نیروی انتظامی و مناسبت‌های تقویمی سال 86 با رویکردی خاص به تله فیلم در عرصه رسانه ملی گذشت.

شبکه دو در راستای همین سیاست‌ها سال گذشته را با تولید و پخش بیش از 30 فیلم تلویزیونی پشت سر گذاشت که به گونه‌ای جزئی‌تر می‌توان به مواردی چون آغاز نگارش 28 فیلم، شروع تولید و تصویربرداری بیش از 14 فیلم و ... اشاره کرد. تولید و پخش بیش از هفت مجموعه، آغاز به تولید چهار مجموعه و همچنین آغاز نگارش 21 مجموعه جدید در کارنامه سال گذشته این شبکه تلویزیونی برجسته می‌شود.

مرور کوتاه بر فیلم‌های تولید شده این شبکه که از سال گذشته تا روزهای آغازین سال 87 پخش شده، علاوه بر ارزیابی کمی  می‌تواند به بررسی کیفی این آثار نیز منجر شود و بازخورد این فیلم‌ها در میان مخاطب و البته جایگاه آنها در کلیت تله فیلم‌های تولید و پخش شده از شبکه‌های مختلف سیما را تا حدی روشن کند.

"جاده آسمان" به نویسندگی و کارگردانی کامبیز کاشفی و تهیه‌کنندگی مهدی گلی‌زاده با بازی اکبر عبدی، نیکو خردمند، کاظم بلوچی، زویا امامی، فاطمه طاهری، کامبیز کاشفی، کاظم هژیرآزاد و بابک حمیدیان اول دی‌‌ماه از شبکه دو سیما پخش شد. فیلم داستان پسری به نام سیاوش را روایت می‌کند که آرزوی قهرمانی در مسابقات اتومبیلرانی را دارد. او که به تازگی نامزد کرده و با مشکلات مالی فراوان روبروست تصمیم می‌گیرد قالیچه‌ای را که زنی مسن قصد دارد به آستان قدس رضوی اهدا کند بدزدد.

"مهمان ناخوانده" به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور ششم دی‌ماه ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش شد. این فیلم به نویسندگی رویا محقق و تهیه کنندگی مهدی گلی‌زاده درباره زوجی است که در دوران بازنشستگی دچار بحران عاطفی می‌شوند. آنها آنقدر درگیر نوه‌ها و بچه‌هایشان هستند که همدیگر را فراموش می‌کنند، اما اتفاقاتی باعث می‌شود برای احیا روابط عاطفی بین خود تلاش کنند. بهزاد و شقایق فراهانی،‌ شبنم فرشادجو، مونا فرجاد، خشایار راد و شهرام قائدی از بازیگران این فیلم هستند.

"دربست تا بهشت" حسین تبریزی 21 مهر ساعت 14 از شبکه دو پخش شد. فیلم روایتگر زندگی جوانی است که برای اداره زندگی پول ربا می‌گیرد و ورود این پول منجر به پیش آمدن مسائلی می‌شود. سیدمسعود اطیابی و مهرزاد نباتچیان تهیه‌کنندگان، مجید یاسر، جعفر دهقان، عنایت بخشی، پردیس افکاری، پانته آ مهدی نیا، کاظم افرندنیا، زهره صفوی، مرحوم داود اسدی، مهدی مهدوی و محسن دانشور بازیگران و تبریزی و احمد رفیع‌زاده نویسندگان این فیلم هستند.

"سرقت" بر اساس فیلمنامه حجت قاسم‌زاده اصل به تهیه‌کنندگی افشین صادقی و کارگردانی محمدرضا آهنج مهرماه در هفته ناجا و در قالب جشنواره فیلم‌های پلیسی پخش شد. فیلم داستان سارقی است که موفق به فرار از زندان می‌‌شود و تصمیم می‌گیرد دست به سرقت از یک جواهرفروشی بزند. در این فیلم فرهاد قائمیان در نقش سارق و مجید مشیری در نقش پلیس ظاهر شده‌اند.

"اخراجی" با نام قبلی "تاریکی" به نویسندگی علیرضا محمودی و محسن شهسواری، تهیه کنندگی مرتضی رزاق کریمی و کارگردانی مهدی کرم‌پور مهرماه در هفته ناجا و در قالب جشنواره فیلم‌های پلیسی پخش شد. آتیلا پسیانی، سحر دولتشاهی، سیامک احصایی، سیدمهرداد ضیایی و بهرام ابراهیمی بازیگران فیلم هستند.

"پرونده‌ای برای دو نفر" با نام‌های قبلی "مواظب درجه‌هایت باش" و "نگاهی دیگر" به نویسندگی سیدسعید رحمانی، کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده مهرماه در هفته ناجا و در قالب جشنواره فیلم‌های پلیسی پخش شد. این فیلم با بازی علی اوسیوند، فرهاد بشارتی، ساقی زینتی و کیومرث ملک‌مطیعی داستان افسری است که بعد از فارغ‌‌التحصیلی از دانشکده پلیس به عنوان افسر ستادی خدمت می‌کند و مدتی بعد به عنوان فرمانده پاسگاه به یک روستای دور افتاده منتقل می‌شود.

"پازل" به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سیداحمد میرعلایی مهرماه و در هفته ناجا در قالب جشنواره فیلم‌های پلیسی پخش شد. در این فیلم با فیلمنامه حمید مسلمی بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، شیرین بینا، شاه علی سرخانی، افشین نخعی و مهسا مهجور بازی می‌کنند. داستان این تله فیلم درباره سرهنگ امیر کاویان است که در آستانه بازنشستگی با پرونده‌ای پیچیده درگیر می‌شود و این آغاز رویارویی او با قاتلی بیرحم است.

"خواب‌زده" با نام قبلی "پریش" به کارگردانی بهرام کاظمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی مهرماه و در هفته ناجا در قالب جشنواره فیلم‌های پلیسی پخش شد. علی اوسیوند، حمیرا ریاضی، حبیب دهقان نسب، ارسلان قاسمی، سحر آربین، منوچهر علیپور و مهرداد فلاحتگر بازیگران این فیلم هستند که داستان زنی به نام ساراست که همسرش در تصادف کشته شده است. او با فردی به نام ناصر صالحی ازدواج می‌کند. سرگرد مقدم؛ برادر سارا هم درگیر پرونده‌های قاچاقچیان مواد مخدر است.

"بعد از روز آخر" مجید مظفری، تهیه‌کنندگی سیداحمد میرعلایی و فیلمنامه حجت قاسم‌زاده اصل مهرماه در هفته ناجا در قالب جشنواره فیلم‌های پلیسی پخش شد. مجید مظفری، داود رشیدی، شاهرخ فروتنیان، اکرم محمدی، سیروس کهوری‌نژاد، رحیم نوروزی، افشین نخعی و بنیامین مظفری بازیگران فیلم و داستان آن درباره یک قتل در منزل خانواده انوری است که فرزند خانواده نیز ربوده و در ازاء آزادی او پولی هنگفت طلب می‌شود.

"الفبا" به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی مهرماه و در هفته ناجا در قالب جشنواره فیلم‌های پلیسی پخش شد. در این فیلم شهرام حقیقت دوست، زهره فکور صبور، مهدی صبایی، غزاله نظر و میترا ضیائی‌کیا به ایفای نقش پرداختند که قصه‌ای عاشقانه دارد. مانی دل به عشق پوشالی باخته و زندگی را به افیون. زمانی که به پوشالی بودن اولی پی می‌برد دومی او را به جنایت می‌کشاند.

"از جنس پریشانی" به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مانلی شجاعی فر 15 تیرماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش شد. افسر اسدی بازیگر این فیلم است که داستان آن درباره سیما کاویانی؛ نویسنده‌ای موفق است که پس از سال‌ها به زادگاهش بر می‌گردد. او در برخورد با افراد مختلف در ذهنش خاطرات دوران کودکی را مرور می‌کند و در نهایت در برخورد با دوستان قدیمی خود تصمیمی جدید برای زندگی‌اش می‌گیرد.

"جاسوس بازی" به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا فاضلی ساخته شده است. مجید صالحی، کامبیز کاشفی، شهرام قائدی، عباس زارع و علیرضا اوسیوند بازیگران این فیلم هستند که داستان مأموری دوره‌دیده است که به قصد خرابکاری به ایران وارد و با دله دزدی به نام خلیل آشنا می‌شود. او خلیل را وادار به همکاری با خود می‌کند و ورود نیروهای انتظامی ماجراهایی را به همراه دارد.



دهخدا

"قهوه اسپرسو" به کارگردانی رضا بهشتی و تهیه‌کنندگی پریسا عشقی 29 تیرماه ساعت 17:30 از شبکه دو پخش شد. "قهوه اسپرسو" نام عملیات جاسوسی است که توسط موساد طراحی و از طریق اعضاء یک سازمان تروریستی خارج از کشور اجرا می‌شود تا از این طریق اطلاعاتی درباره مقاومت سایت‌های غنی‌سازی انرژی اتمی به دست آورند. در این فیلم عبدالرضا اکبری، نسرین مقانلو، سعید داخ، سپیده خداوردی، مینا جعفرزاده، خسرو بامداد و فربد شکرایی به ایفای نقش پرداختند.

"جستجو" به کارگردانی علی درخشی، نویسندگی محمد رضایی‌زاده و تهیه‌کنندگی آفاق سیف‌اللهی 11 تیرماه ساعت 23:30 از شبکه دو پخش شد. اسماعیل محرابی، فلور نظری و حدیث فولادوند از بازیگران این فیلم هستند که با سرقت رفتن جواهراتی که ندا به عنوان قرض از دوستش می‌گیرد، شروع می‌شود. ندا برای جبران این خسارت با همکاری دوستش بابت ساخت دوباره جواهرات به طلافروشی سفته می‌دهد.

"اورامان" با نام قبلی "خانه ویران اورامان" به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا ایرانمنش داستان دختری به نام اورامان است که پس از سال‌ها دوری از وطن به ایران برمی‌گردد تا تنها ملک پدری را بفروشد، اما در این راه دچار مشکلاتی می‌شود. در این فیلم لیلی تقوی نقش اصلی را بازی کرده و داستان به حاشیه‌های جنگ و بعد از جنگ می‌پردازد.

"اوهام" به نویسندگی علیرضا رجائیه و مهدی ‌کیا نویسندگان، کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی در نوروز 86 از شبکه دو پخش شد. موضوع این فیلم درباره زوج شروین و ستاره است که برای گذراندن ماه عسل ویلایی را در شمال اجاره می‌کنند و صبح اولین روز اقامت‌شان ستاره مفقود می‌شود. شهاب حسینی، لاله اسکندری، بابک حمیدیان و مارال فرجاد بازیگران این فیلم هستند.

"قربانی" به نویسندگی علیرضا رجائیه و مهدی ‌کیا نویسندگان، تهیه کنندگی امیرحسین شریفی تهیه‌کننده و کارگردانی کاظم معصومی در ایام نوروز 86 پخش شد. آتنه فقیه‌نصیری، شهره سلطانی، اردلان شجاع‌کاوه، پردیس افکاری و منوچهر علیپور بازیگران این فیلم هستند که درباره زوج یاسمن و سعید است که در نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند. آنها متوجه تولید و توزیع کراک از نوع شیمیایی و صنعتی می‌شوند.

"مقبره نحس" حسین تبریزی به تهیه‌کنندگی سیدمسعود اطیابی و مهرزاد نباتچیان 18 اردیبهشت از شبکه دو پخش شد. داستان فیلم درباره دختری به نام رویا است که تلاش می‌کند در شرکت فرهاد استخدام شود، چرا که صداقت و مهربانی و ایمان فرهاد و عشق او به بیتا همسرش آوازه خاص و عام است. با رد درخواست استخدام رویا او تصمیم می‌گیرد مقابل شرکت فرهاد خود را بسوزاند. علی دهکردی، حمیرا ریاضی، صبا کمالی، پرستو صالحی، بهزاد رحیم‌خانی و مهدی مهدوی بازیگران فیلم هستند.

"ابر می بارد باران نه" به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه چهارم خرداد از شبکه دو پخش شد. این فیلم داستان زندگی رزمنده‌ای به نام اسماعیل را روایت می‌کند که وظیفه دارد خودرو حامل مهمات را به خط مقدم برساند، اما مورد هدف دشمن قرار می‌گیرد و مجروح می‌شود.

"رز سرخ" با نام قبلی "قهرمان من" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا رئیسی و تهیه کنندگی علی لدنی ساخته شده است. این فیلم با بازی فاطمه گودرزی، مرحوم اسماعیل داورفر، نسرین نصرتی، توفان مهردادیان و بهروز قادری قصه زنی است به نام عطیه که همسرش در جنگ تحمیلی مفقودالاثر شده است. او اکنون به عنوان گوینده رادیو مشغول به کار است و زندگی خود و دو فرزندش را اداره می‌کند.

"کسوف" به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل و تهیه‌کنندگی رضا ناجی در ایام نوروز 87 پخش شد. فیلم داستان آدم‌هایی است که حرص و طمع و زیاده‌خواهی چشم‌های عاطفه‌شان را کور کرده است. امیرحسین صدیق، بهناز جعفری، احمد کاوری، محمد حاتمی، خسرو فرحزادی و فرشته سرابندی بازیگران فیلم هستند.

"مدرسه ای برای دیگران" به کارگردانی بهروز فرجی و تهیه‌کنندگی قاسم جعفری در ماه های آغازین 87 پخش شد. فیلم روایتگر جوانی است که درصدد تهیه فیلمی سیاه از مدارس روستایی ایران است. اهالی روستا پس از پی بردن به نیت او حاضر به همکاری با وی نمی‌شوند. تا اینکه آشنایی با پیرزنی روستایی باعث می‌شود. مجید حاجیزاده، حسن اسدی، امیر مولوی، افسانه قدسی، سیامک راشدی و سمیه طاری بازیگران فیلم هستند. 

"پرونده مختومه نیست" به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی رضا جودی در ایام نوروز 87 از شبکه دو پخش شد. این فیلم با بازی حمیدرضا پگاه، الهام پاوه‌نژاد، ناصر فخری، نفیسه روشن، رامین راستاد و اسماعیل سلطانیان داستان  سرگرد امیری است که مدتی پیش همسرش به طرز مشکوکی کشته شده و از سوی دیگر قتلی شبیه قتل همسرش اتفاق می‌افتد.

"دهخدا" به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی بر اساس فیلمنامه فریدون دانشمند در ایام نوروز 87 پخش شد. این فیلم به روایت زندگی دهخدا، چهره سرشناس ادبیات ایران از کودکی تا مرگ می‌پردازد. سعید نیکپور در این اثر ایفاگر نقش علامه دهخداست و هادی مرزبان، امیرحسین صدیق، محمدعلی ساربان، سیدطاهر میرمظلومی و علی رامز دیگر بازیگران آن هستند.



اخراجی

"سایه سار مهر" به تهیه کنندگی رضا عباسی داستان دختر و پسری است که بر اثر اتفاقاتی که به واسطه جنگ برای آنها می‌افتد گم شده و تلاش می کنند مسیر حرکت و محل زندگی خود را پیدا کنند. علی قربانزاده، لیلا بلوکات و تعدادی از بازیگران حرفه ای و نابازیگران خوزستانی در این فیلم نقش های اصلی را بازی کرده‌اند.

"ریوار" به کارگردانی مسعود فرخنده بر مبنای فیلمنامه علی مرادی بهمن ماه از شبکه دو پخش شد. در این فیلم هوشنگ توکلی، امیرمحمد زند، سودابه بیضایی، زهرا سعیدی، حامد شیدایی و محسن سلیمانی به ایفای نقش پرداختند که درباره جوانی روستایی به نام سیاوش است که از نامزد و عموی خود می‌خواهد به علت نزدیک شدن عراقی‌ها به روستا هرچه زودتر آنجا را ترک کنند. 

"اگر تو نبودی" به نویسندگی فلورا سام، کارگردانی کاظم راست گفتار و تهیه کنندگی مجید اوجی، "شهردار" به نویسندگی و کارگردانی حسین تبریزی و تهیه کنندگی مسعود اطیابی، "موتو" به کارگردانی رامتین لوافی‌پور، "عروسی حسین" به کارگردانی محمدرضا شرف الدین، "با هم در خانه" و "شیرین تر از وحشی" از دیگر فیلم های تولیدی شبکه دو در سال 86 هستند.

کد خبر 678108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha