۱ خرداد ۱۳۸۷، ۱۴:۲۴

رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی:

فناوری ستیزی کشور را در آینده متضرر خواهد کرد

فناوری ستیزی کشور را در آینده متضرر خواهد کرد

رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی گفت: دانایی ستیزی و فناوری هراسی در استفاده از زیست فناوری کشور را در آینده مجبور به پرداخت هزینه گزافی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهزاد قره یاضی امروز در دهمین کنگره ژنتیک و همایش ملی ایمنی زیستی در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: کشورهای محتاط در استفاده از فناوریهای جدید ترجیح می دهند صبر کنند تا فناوری در دست سایر کشورها توسعه یابند و شاهد فواید و مضرات آن باشند.

وی با اشاره به دستیابی ایران به فناوری هسته ای افزود: ایران کشوری است که در زمینه فناوریهای نوین شجاعت خود را نشان داده است و زمانی که این فناوری در حال شکل گرفتن بود بسیار از افراد از دستیابی کشور به آن به دلیل خطرات احتمالی واهمه داشتند.

رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی گفت: اگر امروز با دانایی ستیزی و فناوری هراسی زیست فناوری را دنبال کنیم، به جایی خواهیم رسید که اگر در آینده به نتیجه استفاده از آن برسیم، باید هزینه گزافی را پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر هم اکنون در دنیا پروتکلهای بسیاری مبنی بر تنگ کردن عرصه در دستیابی کشورهایی مانند  ایران به زیست فناوری نوشته می شود.

قره یاضی درباره تعداد مقالات ارائه شده به همایش ملی ایمنی زیستی گفت: 70 مقاله به این همایش ارسال شده است که از این تعداد برخی به صورت پوستر و برخی به صورت سخنرانی ارائه می شود.

کد خبر 687357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha