۲۹ خرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۱۴

700 کیلومتر کانال آبرسانی چناران باید بتنی شود

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی چناران با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته برای پروژه های آبرسانی شهرستان کافی نیست گفت: 700 کیلومتر کانالهای غیر بتونی مزارع و باغات شهرستان باید بتنی شود تا از هدر روی آب جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر در چناران، حسین صفر پور، ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه این شهرستان اظهار داشت: مطالعات آبخیزداری مناسبی در شهرستان صورت پذیرفته و بر اثر همین اقدامات  13 رشته قنات خشک شده از مجموع 160 رشته قنات اکنون احیاء شده است.

وی ادامه داد: دشت چناران با برخورداری از 429 حلقه چاه،160 رشته قنات و هشت رودخانه مستعدترین دشت برای کشاورزی و باغداری است اما در حال حاضر به دلایل متعدد یکی از بحرانی ترین دشت های کشور به شمار می رود.

وی یادآور شد: در ارائه آمار سرما زدگی و خشکسالی تاکنون از مرز واقعیت فراتر نرفته اما موضع گیریهای برخی بانکها در ارائه تسهیلات در این وضعیت مناسب نیست.

در این مراسم از حسین طاهری در زمینه گل و گیاه زینتی به عنوان کشاورز نمونه کشوری، سلیمان فرامرزی، تقی زیبا، مهران دارابیان، سید مهدی خیریه به عنوان کشاورزان نمونه استانی و 40 کشاورز نمونه شهرستانی تقدیر شد.

کد خبر 701620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha