۳ تیر ۱۳۸۷، ۱۱:۵۵

جهرمی :

تحقق اهداف سند چشم انداز نیازمند 4 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری است

تحقق اهداف سند چشم انداز نیازمند 4 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری است

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور نیازمند سرمایه گذاری به میزان 4 هزار میلیارد دلار است و واگذاری چند کارخانه دولتی این موضوع را محقق نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جهرمی امروز در چهارمین کنفرانس توسعه منابع انسانی در تهران تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور را نیازمند نیروی غنی و توانمند انسانی اعلام کرد و افزود: با توجه به سرعت تغییرات در دنیای امروز، نیاز است که سازمانها خود را با این تغییرات وقف دهند که در این میان توسعه منابع انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر حرکت بنگاه های اقتصادی بر اساس دانایی محوری، اظهارداشت: ثروت اصلی سازمانها نیروی توانمند انسانی آنها است.

وی با تاکید بر اینکه سازمانهای فعال و پویا همواره در پی منابع انسانی توانمند و کارآفرین هستند، تصریح کرد: این در حالی است که سازمانهای دولتی کشور با مسائل و مشکلات اداری و دست و پا گیر مواجه هستند. 

جهرمی بر تغییر ساختار نیروی انسانی سازمانها بر اساس اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور و سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد و افزود: این در حالی است که یکی از وظایف دولتها توسعه منابع انسانی است.

وی توسعه منابع انسانی بر اساس راهبردهای کلی کشور را از وظایف وزارت کار و امور اجتماعی دانست و تصریح کرد: منابع انسانی باید کارآفرین باشند و کارآفرینی در حوزه های مدیریتی خلق فرصت می کند.

وزیر کار و امور اجتماعی اظهارداشت: تحقق اهداف سند چشم انداز نیازمند سرمایه گذاری به میزان 4 هزار میلیارد دلار است و واگذاری چند کارخانه دولتی این موضوع را محقق نخواهد کرد.

وی بر تغییر ساختار سازمانهای بزرگ در کشور تاکید کرد و نظام سلسله مراتبی در کشور را مورد انتقاد قرارداد و افزود: این نظام در سازمانهای دولتی کشور را به سوی توانمند سازی بخش خصوصی نخواهد برد.

جهرمی همچنین بر توجه ریشه ای به مسائل کلان کشور و تغییر نگاه مدیران به منظور تحقق خصوصی سازی در کشور تاکید کرد.

کد خبر 704216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha