تحول درشخصیت پردازی رایانه ای/

خلق شخصیت مجازی تلفیقی سه بعدی با الهام از تئوری نظریه پرداز ایرانی

خلق شخصیت مجازی تلفیقی سه بعدی با الهام از تئوری نظریه پرداز ایرانی

تیمی از محققان اسپانیایی با استفاده از تئوری نظریه پرداز ایرانی مدل رایانه ای را ارائه کرده اند که در آن به صورت همزمان شخصیت، احساسات و خلق و خوی افراد در قالب تصاویر رایانه ای ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این فناوری نوین در دانشگاه جزایر بالریک اسپانیا ارائه شده است و بر اساس ویژگیهای شخصیتی افراد می توان احساسات مختلف را در صورت آنها نشان داد.

هدف از ارائه این فناوری نوین تهیه مدلی بوده است که با استفاده از آن بتوان خلق و خوی افراد مختلف را بر روی صورتی مجازی فاش کرده و نشان داد.

به گفته محققان این پروژه در دنیای سه بعدی می توان سه مؤلفه شخصیت، احساسات و خلق و خوی را با یکدیگر تلفیق کرد، کاری که تا پیش از این تنها به صورت مجزا از هم صورت می گرفته است.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، در این پروژه محققان سه مؤلفه احساسات نظیر ترس و هیجان (که لحظه ای هستند)، خلق و خوی نظیر خشم و ملالت (که عمر کوتاهی دارند) و شخصیت افراد که تقریبا در طول عمر با فرد همراه است را به گونه ای هنرمندانه در دنیای مجازی رایانه ای با یکدیگر ترکیب کرده اند.

این محققان در پروژه اخیر از نظریه های آلبرت محرابیان، نظریه پرداز معروف ایرانی استفاده کرده اند.

پروفسور محرابیان 5 ویژگی شخصیتی برونگرایی، رنجور خویی، گشاده رویی، پیروی از وجدان و سازگاربودن را به عنوان 5 شخصیت کلی برای تمام افراد عنوان کرده است.

کد خبر 803377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha