۲۱ بهمن ۱۳۸۷، ۱۷:۱۸

تیم ارتش قهرمان مسابقات پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح شد

جام قهرمانی هشتمین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح در دستان ورزشکاران تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مسابقات که به میزبانی ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد 6 تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه افسری امام علی ارتش، سپاه پاسداران، دانشگاه امام حسین، نیروی انتظامی، دانشگاه پلیس و تیم نیروی مقاومت بسیج در 2 رشته هنرهای فردی ( شامل چرخ تیز، چمنی، سنگ، 2 و 3 میل بازی و کباده) و کشتی پهلوانی ( اوزان 50 ، 60 ، 70، 80 و 90 کیلوگرم) رقابتی جذاب و تماشایی داشتند که در خاتمه تیم ارتش با 47 امتیاز قهرمان جام هشتم شد. باستانی کاران نیروی انتظامی با 40 امتیاز دوم شدند و بسیج سپاه پاسداران با 31 امتیاز بر جایگاه سومی تکیه زد.

در این رابطه سرهنگ پاسدار نوراله هدایتی ، نایب رئیس فدراسیون و رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح گفت: جدال تماشایی نیروهای جوان در کنار ورزشکاران صاحب کسوت و عنوان دار در این مسابقات صحنه های ماندگاری را خلق کرد که نشان از شکوفایی این رشته تاریخی و مذهبی در بین خانواده نیروهای مسلح کشور دارد.

هدایتی اهتمام ویژه مسئولین ورزش نیروهای مسلح و نیز فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای نسبت به توسعه این رشته در بین نیروهای مسلح کشور را ارزنده بیان کرد و گفت: حضور مسئولین بلند پایه از جمله امیر دریادار بیغم، جانشین نیروی دریایی ارتش، سردار باران چشمه، مشاور رئیس و مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح، امیر مجد آرا، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و نیز سردار علیرضا صفار زاده رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در این مسابقات نشان از توجه و عنایت ویژه این عزیزان به بسط و توسعه این ورزش ارزشی در بین نیروهای مسلح کشور دارد.

وی همچنین از زحمات کلیه دست اندرکاران خصوصا امیر نادری فرمانده پشتیبانی نیروی دریایی در برگزاری بی نقص و مطلوب جام هشتم تشکر و قدردانی کرد. کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به تیم دانشگاه امام حسین (ع) اهدا شد.

کد خبر 831678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha