۲۳ بهمن ۱۳۸۷، ۱۶:۰۰

شیراز و "وایمار" با یکدیگر خواهر خوانده شدند

شیراز - خبرگزاری مهر: در جریان دیدار مهران اعتمادی شهرداری شیراز و "اشتفان وولف" شهردار شهر وایمار کشور آلمان این دو شهر با یکدیگر خواهرخوانده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، شهردار شیراز ظهر امروز در جریان این دیدار گفت: شیراز خلاصه فرهنگ و تاریخ ایران است و امیدواریم این پیوند بتواند به مثابه یک پل، دوستی و صلح بین دنیای شرق و غرب را تحقق ببخشد.

مهران اعتمادی تاکید کرد: شهرداری شیراز به نمایندگی از مردم این شهر و کشور ایران دست همه کسانی را که علاقمند به توسعه ارتباط و صلح در جهان هستند را به گرمی می فشارد که حضور 70 سفیر از کشورهای مختلف جهان در اردیبهشت سال 86، حضور 100شهردار آسیایی و حضور 100نفر از متخصصان و جراحان پیوند اعضای جهان در شیراز، خواهرخواندگی دو شهر شیراز و چینگ چونگ چین و... نیز طی مدت اخیر گواه صدق این ادعاست.

همچنین شهردار وایمار نیز در این دیدار با اشاره به قدمت تاریخی شیراز و تشابهات فرهنگی و ادبی دو شهر شیراز و وایمار به عنوان پایتخت فرهنگی دو مرز و بوم در غرب و شرق جهان، خواهرخواندگی این دو شهر را اقدامی جدی در راستای تعمیق هرچه بیشتر روابط دو کشور ایران و آلمان دانست.

اشتفان وولف افزود: برگزاری فستیوال دیوان شرق و غرب در شیراز را فرصت ارزشمندی برای معرفی شاخصه های مشترک فرهنگی، ادبی و هنری دو کشور خواهد بود که در صورت امکان و موافقت طرفین، برگزاری نمایشگاه و هفته فرهنگی وایمار در حاشیه آن نیز می تواند دستاورد مهمی برای مردم آلمان به همراه داشته باشد.

وی همچنین گفت: برنامه های هفته وایمار شامل حافظ خوانی، گوته خوانی، اجرای موسیقی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی، عکس، کتاب و... است که در راستای آن دو برنامه 45 دقیقه ای نیز برای تلویزیون آلمان تهیه و تدوین و از شبکه های بین المللی این کشور بخش خواهد شد.

کد خبر 833034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha