۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۵:۴۱

پیشنهاد برگزاری روز ملی آب در نیشابور

مشهد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: به فراخور بزرگداشت روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور روز ملی آب پیشنهاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام علی حسینی ظهر شنبه در مراسم افتتاح تصفیه فاضلاب نیشابور با یادآوری اینکه در زمان حضور امام رضا (ع) در شهر قدمگاه از شهرهای اقماری نیشابور، چشمه ای کم آب به برکت تناول و وضو گرفتن حضرت  به چشمه ای جوشان تبدیل شد، پیشنهاد داد 10 تیرماه سالروز ورود امام هشتم به نیشابور به عنوان روز ملی آب نامگذاری شود .

نماینده مردم نیشابور در مجلس خاطرنشان کرد: به فراخور بازدید سالانه هفت میلیون زائر از قدمگاه حضرت رضا (ع) و بزرگداشت 10 تیرماه هر سال به مناسبت ورود حضرت به نیشابور روز ملی آب در فاصله 10 تیرماه تا اوایل آذرماه پیشنهاد می شود.

وی گفت: در رشته کوه بینالود غیر از پروژه سد بار که به موجب آن آب شرب و صنعتی تامین می شود پروژه دیگری در این رشته کوه در دست احداث نیست.

حجت الاسلام حسینی گفت: بازدید سالانه هفت میلیون زائر از قدمگاه و نیز تلفیق دیانت فرهنگ و هنر در این شهر تعبیر مدینه الرضا (ع) را برای این شهر تداعی می کند.

در ادامه این مراسم فرماندار نیشابور هدف از اجرای طرح فاضلاب نیشابور را حل مشکلات موجود در زمینه دفع فاضلاب استفاده از پساب تصفیه شده و حل مشکلات زیست محیطی منطقه عنوان کرد.

جلال هاشمی طول شبکه را شامل 14 کیلومتر خط انتقال به قطر هزار و 200 میلیمتر و 37 کیلومتر شبکه اصلی و 128 کیلومتر شبکه فرعی معرفی کرد و افزود: این انشعابات بالغ بر 32 درصد کل شهر را پوشش می دهد.

وی بیان داشت: ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه با استفاده از سه دستگاه اسکروپمپ با دبی 540 لیتر بر ثانیه فاضلاب را به ارتفاع پمپاژ چهار و نیم متر به تصفیه خانه منتقل می کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: جمعیت نهایی تحت پوشش طرح 300 هزار نفر است که هزینه اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب برای 165 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی اجرا شده بالغ بر 61 میلیارد ریال است.

وی در پایان ظرفیت تصفیه خانه جهت مدول اول را 20 هزار متر مکعب در شبانه روز دانست و افزود: این ظرفیت معادل 100 هزار نفر است که با احداث مدولهای دوم و سوم تا 30 هزار نفر قابل ارتقا است.

کد خبر 870823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha