۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۲۰:۱۹

آیت الله واعظ طبسی:

لزوم صداقت در بیان شعارها/ تقسیم استان خراسان ضربه‌ ای فرهنگی بود

لزوم صداقت در بیان شعارها/ تقسیم استان خراسان ضربه‌ ای فرهنگی بود

مشهد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در خراسان در جمع مدیران استان خراسان رضوی گفت: باید در عمل نشان دهیم که نسبت به شعارهایمان باور داریم و تحت فشار قدرتهای سلطه ‌گر، از شعارهای اصولی نظام عقب نرفته ‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آیت الله واعظ طبسی بعداز ظهر یکشنبه در دیدار شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: مشی و اساس حرکت ما بر اساس همان نگاه کلی و سیاستهای اصولی نظام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان با هشدار اینکه اجازه نفوذ جریان معارض نظام را به دستگاه مدیریتی کشور ندهیم، افزود: گاهی در صداقت افراد تردیدی وجود ندارد اما ممکن است عبارات و اصطلاحاتی به ‌کار گیرند که ملتهب ‌کننده فضای جامعه بوده و موجبات سو استفاده دشمن را فراهم کند.

در عرصه اجتماعی و بیان شعارها باید صداقت داشته باشیم

نماینده ولی فقیه در خراسان اظهار داشت: باید در عمل نشان دهیم که نسبت به شعارهایمان باور داریم و تحت فشار قدرتهای سلطه ‌گر، از شعارهای اصولی نظام عقب نرفته ‌ایم.

وی افزود: کسی که شجاعانه با دشمن برخورد می‌ کند و اهل هیچ مسامحه و معامله‌ ای نبوده و باکی از فشار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دشمن ندارد، حتی اگر مورد برخورد فیزیکی و یا اهانت هم قرار گیرد همچون رسول خدا (ص) نباید عقب ‌نشینی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری دیگر مسئله مهم اسلام را اقتصاد دانست و گفت: رسیدن به اقتصادی پویا، بدون حضور بخش خصوصی و بهره ‌‌گیری از اندیشه ‌ها، تجربیات و یافته ‌های علمی آنها عملی نمی ‌شود.

تقسیم استان خراسان ضربه‌ ای فرهنگی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان اینکه استان خراسان رضوی در زمینه هماهنگی، ارتباط صمیمی بین دستگاه‌ های اجرایی، اطلاعاتی، امنیتی و فرهنگی و نیز کار و تلاش و احساس مسئولیت برای خدمت به مردم در کشور نمونه است، افزود: اگر استانداران، فرمانداران و مسئولان استان از اول انقلاب تاکنون فارغ از مسائل سیاسی، به فکر پیشبرد اهداف والا و مصالح استان بودند، امروز خراسان بیش از اینها می ‌درخشید و قطعا زمینه برای تقسیم این استان که خود ضربه‌ ای فرهنگی بود، فراهم نمی‌ شد.

وی با بیان اینکه به مسائل اقتصادی باید بیش از آنچه تاکنون پرداخته شده، توجه کرد، گفت: یک گروه هر چقدر هم از نظر ایمانی و ارزشی دارای شایستگی باشد، باز هم نمی ‌تواند به تنهایی کشور را بدون استفاده از مشورتها، نظرات، تفکرات و سلائق مختلف اداره کند.

آیت الله واعظ طبسی ضمن تقدیر از مدیریت اجرایی استان، توصیه کرد که از سرمایه ‌هایی که در اختیار داریم استفاده کنیم و به‌ خاطر اینکه روزی با فردی روابط گرمی نداشته‌ایم، به ‌راحتی از توانایی ‌ها و شایستگی‌ های او نگذریم.

کد خبر 871713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha