۴ خرداد ۱۳۸۸، ۱۳:۳۰

افتتاح تقاطع غیرهمسطح خرمشهر در تبریز

تبریز - خبرگزاری مهر: به مناسبت فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر و با حضور استاندار آذربایجان شرقی، ‌تقاطع غیر همسطح شهرک طالقانی تبریز تحت عنوان "خرمشهر" مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز،‌ این پروژه که صبح دوشنبه به بهره برداری رسید توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا شده به غیر از هزینه های تملک، ‌بالغ بر 25 میلیارد ریال هزینه داشته است.

برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح که یک سال به طول انجامیده ،‌هزار مترمکعب خاکبرداری شده است.

تقاطع غیرهمسطح "خرمشهر" شهرک طالقانی تبریز 570 متر طول و 27 متر عرض داشته و ابعاد عرشه آن 13 در 40 متر است.

شهرداری تبریز علاوه بر افتتاح این پروژه و به منظور گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر،‌زیرگذر شهرک ارم، ‌زیرگذر سلیمان خاطر، روگذر سجادیه و روگذر میدان شهید پیشقدم را مورد بهره برداری قرار داد.

افتتاح بخش عمده ای از طرح ساماندهی مهرانه رود و بهره برداری از زباله گاه جدید این شهر از دیگر پروژه های افتتاح شده به منظور گرامیداشت سالروز سوم خرداد بود.

بر اساس این گزارش، در آئین گشایش پروژه تقاطع غیر همسطح خرمشهر، ‌رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: از زمان آغاز بکار فعالیت دور سوم شورای اسلامی شهر تبریز،‌تمامی اعضا به همراه شهرداری این کلانشهر متعهد شده اند فارغ از جناح بازی و سیاسی کاری تمام تلاش خود را برای عمران و ابادانی بیش از گذشته تبریز بکار گیرند.

شهرام دبیری با اشاره به فعالیت های خوب انجام شده طی دو سال گذشته خاطر نشان کرد: مسیرگشایی های فوق العاده،‌گسترش اماکن فرهنگی و ورزشی،‌ساماندهی ممهرانه رود و فعال شدن کمیسیون گردشگری در شورای شهر تبریز از جمله مهم ترین فعالیت های دور شوم شورای شهر تبریز است.

وی تلاش برای بهره برداری از تله کابین عون بن علی،‌ حل مشکل مترو تبریز و گسترش اماکن ورزشی و احداث زمین چمن در سطح شهر را از اولویت های شورای شهر تبریز عنوان کرد.

کد خبر 885232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha