۱۶ خرداد ۱۳۸۸، ۹:۲۸

انتشار اسناد دوره اول مجلس شورای ملی

انتشار اسناد دوره اول مجلس شورای ملی

"اسناد دوره اول مجلس شورای ملی" 22 تیر ماه سال جاری در مراسمی با حضور حجت الاسلام رسول جعفریان رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی رونمایی می‌شود.

علی ططری رئیس مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام این خبر گفت: این کتاب توسط انتشارات مرکز اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی منتشر شده و  روز 22 تیر ماه سالروز به توپ بسته شدن مجلس شورای ملی در کتابخانه مجلس رونمایی خواهد شد.

وی افزود: دراین کتاب مسعود کوهستانی‌نژاد اسناد سه دهه تشکیل مجلس شورای ملی را   گردآوری و تصحیح کرده است. این مجموعه اسناد دربردارنده موضوعات متنوعی است که تصویر زنده‌ای از جامعه ایران در بیش از سه دهه (1296 ـ 1327قمری) ارائه می‌کند.

ططری گفت: مهمترین اسناد مندرج در این مجموعه موضوع امتیازات شامل مباحث اساسی نظیر شیلات، راهسازی، نفت و گاز و ... است. قدیمیترین اسناد این اثر نیز به سال 1296 قمری برمی‌گردد و جدیدترین آنها به سال 1328 هجری قمری اختصاص دارد.

مسعود کوهستانی نژاد تا کنون اسنادی از قبیل "گزیده اسناد نمایش در ایران" را نیز گردآوری و تصحیح کرده است که این کتاب نیز توسط انتشارات مرکز اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.

کد خبر 891323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha