۱۰ تیر ۱۳۸۸، ۸:۴۵

گزارش تولید مجموعه‌ها - 7/

شبکه چهار "آواز در باران" را سر می‌دهد

شبکه چهار "آواز در باران" را سر می‌دهد

مجموعه‌های "آواز در باران" و "رازهای ناگفته خورشید پیرالموت" مراحل مختلف تولید را در شبکه چهار سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه تلویزیونی "آواز در باران" به کارگردانی صدرالدین شجره و تهیه‌کنندگی صدیقه صحت مراحل پایانی فنی را سپری می‌کند. در این مجموعه اکبر زنجانپور، بهزاد فراهانی، میکائیل شهرستانی، سامیه لک، رسول نجفیان، زهرا سعیدی، فرخ نعمتی، آزیتا لاچینی و ... بازی می‌کنند.

*خلاصه داستان:

این مجموعه در آستانه به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی ایران ماجرای خانواده‌ای را روایت می‌کند که پس از تبعید پدرشان به جنوب کشور درگیر ماجراهایی می‌شوند.

*حاشیه‌ها:

ـ صدرالدین شجره که اکثر نمایش‌های رادیویی را بر مبنای نمایشنامه‌های مطرح را کارگردانی می‌کند، با ساخت مجموعه "آواز در باران" نخستین تجربه مجموعه‌سازی را در تلویزیون کسب کرد. البته در کنار او قاسم جعفری در سمت مشاور قرار داشت.

ـ چند سالی است جعفری دیگر مجموعه و فیلم تلویزیونی نمی‌سازد. او و همسرش صدیقه صحت بیشتر به عنوان تهیه‌کننده مشغول هستند. با توجه به اینکه جعفری مجموعه‌های پرمخاطب "خط قرمز"، "کمکم کن" را ساخته، انتظار می‌رفت بیشتر به عنوان کارگردان در تلویزیون مشغول باشد تا تهیه‌کننده.

ـ مجموعه "آواز در باران" قرار بود در ایام دهه فجر پارسال از شبکه چهار همزمان با تولید، پخش شود، اما هنوز هم از این شبکه روی آنتن نرفته و زمان پخش آن مشخص نیست.

ـ سامیه لک بعد از مجموعه "مرگ تدریجی یک رویا" که نقش یک نویسنده روشنفکر را بازی ‌کرد در دومین تجربه بازیگری خود در مجموعه "آواز در باران" بازی کرد.

مجموعه تلویزیونی "رازهای ناگفته خورشید پیرالموت" به کارگردانی جلال‌الدین دری و تهیه‌کنندگی قاسم جعفری مراحل برآورد مالی را سپری می‌کند.

*خلاصه داستان:

فریدالدین از استاد خود شرف‌الدین طوسی می‌خواهد او را به قلعه الموت نزد حسن صباح ببرد تا او به جرگه فداییان بپیوندد. او در کاروانسرای فردی به نام خورشید بیمار می‌شود و دخترش ستاره از او پرستاری می‌کند، فریدالدین عاشق دختر می‌شود، اما ...

*حاشیه‌ها:

ـ اوائل پارسال از سوی شبکه چهار اعلام شد این شبکه با ساخت "رازهای ناگفته خورشید پیرالموت" نخستین تجربه مجموعه‌سازی خود را کسب می‌کند، اما هنوز هم زمان تولید این پروژه مشخص نشده است.

ـ پیش تولید این پروژه پائیز پارسال آغاز شد، حتی الناز شاکردوست و حامد بهداد به عنوان بازیگران نقش‌های محوری این مجموعه انتخاب شدند، اما تولید این پروژه متوقف شد.

ـ جلال‌الدین دری با ساخت "رازهای ناگفته خورشید پیرالموت" نخستین تجربه مجموعه‌سازی خود را کسب می‌کند. او در تماس خبرنگار مهر ضمن گلایه از بلاتکلیف بودن خودش برای تولید این پروژه گفت: نمی‌دانم چرا مشکلات مالی این پروژه تمام نمی‌شود، حتی تا مرحله انتخاب بازیگران هم پیش رفت، اما به سرانجام نرسید.

ـ رحمان سیفی‌آزاد مدیر گروه نمایش و فیلم شبکه چهار هم در گفتگو با خبرنگار مهر دلیل تاخیر تولید پروژه "رازهای ناگفته خورشید پیر الموت" را مشکلات مالی و تولید آن را در شش ماهه دوم امسال ذکر کرد.

ـ با توجه به نامشخص بودن زمان تولید این پروژه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که رازهای ناگفته این مجموعه علاقمند به فاش شدن در تلویزیون ندارند.

ادامه دارد...

کد خبر 904913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha