۲۳ مرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۳۰

جزایر کیش و "لانکاوی" خواهرخوانده می شوند

جزایر کیش و "لانکاوی" خواهرخوانده می شوند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: با حضور مسئولان وزارت امور خارجه و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین نمایندگانی از کشور مالزی، جزیره کیش و جزیره "لانکاوی" خواهرخوانده می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، در مراسمی که صبح یکشنبه در محل پردیس ملت در تهران برگزار خواهد شد دو جزیره کیش و لانکاوی با هدف جذب هر چه بیشتر گردشگران دو منطقه و همچنین برقراری پرواز بین این دو جزیره، خواهرخواندگی خود را جشن خواهند گرفت.

سر وزیر ایالت "کداح" در مالزی با اشاره به اینکه دو جزیره کیش و لانکاوی می توانند از ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری یکدیگر استفاده کنند، گفت: در صورت همکاری متقابل جزایر کیش و لانکاوی در زمینه گردشگری و با توجه به اینکه این دو جزیره مقاصد مورد علاقه گردشگران به ویژه در بین مسلمانان هستند روند رو به توسعه در هر منطقه سرعت بیشتری خواهد یافت.

مهدی خندق آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران که در مراسم خواهرخواندگی "جزیره کیش" و "جزیره لانکاوی" در تهران حضور خواهد داشت، این موضوع را نقطه عطفی در روابط گردشگری دو منطقه دانست.

ایالت "کداح" و جزیره لانکاوی در شمال کشور مالزی واقع شده و دارای سلطان و سروزیر است.

در حاشیه مراسم خواهرخواندگی کیش و لانکاوی نخستین نمایشگاه "کیش باغ ایرانی خلیج فارس" در محل پردیس ملت در تهران آغاز به کار خواهد کرد.

در این نمایشگاه سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت های تابعه و برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی جزیره کیش آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند.

کد خبر 929163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha