۱۰ مهر ۱۳۸۸، ۱۲:۱۴

خرسند در گفتگو با مهر:

"روزهای زیبا" اجازه پرداختن به برخی مضامین اجتماعی را نداشت

"روزهای زیبا" اجازه پرداختن به برخی مضامین اجتماعی را نداشت

نویسنده مجموعه تلویزیونی "روزهای زیبا" دلیل تکراری بودن برخی موضوع‌های آن را بازنویسی‌های مکرر و سیاست صدا و سیما ذکر کرد که اجازه پرداختن به برخی مضامین اجتماعی را نمی‌دهد.

فرنوش خرسند درباره نگارش "روزهای زیبا" به خبرنگار مهر گفت: فیلمنامه این مجموعه دستخوش تغییرات زیادی شد. طرح اولیه پروژه را ابتدا به کیانوش عیاری دادم که مورد استقبال او قرار گرفت. در این طرح قهرمان قصه دختری نازیبا بود که سیرت قشنگی داشت. بعد از آن کار به سعید سلطانی پیشنهاد شد و بازنویسی کمی هم با نظرات او انجام دادم.

وی ادامه داد: تا اینکه کارگردانی به پوران درخشنده رسید و بعد من و او روی فیلمنامه "روزهای زیبا" خیلی کار کردیم. بعد از مدتی حضور او منتفی و کار به اصغر هاشمی و بعد به جواد افشار سپرده شد. خوشبختانه دیگر با آقای هاشمی کار را بازنویسی نکردیم و وقتی کار به آقای افشار رسید، اعلام کردم نمی‌خواهم فیلمنامه را بازنویسی کنم و برزو نیک‌نژاد این کار را کرد.

خرسند درباره تکراری بودن برخی موضوع‌های "روزهای زیبا" گفت: برخی اپیزودهای مجموعه در بازنویسی تغییرات زیادی کرد. من در طرح اولیه قصد داشتم به معضلات خاص اجتماعی بپردازم، اما به دلیل سیاست‌های صدا وسیما اجازه پرداختن به همه موضوع‌ها را نداشتیم، حتی برای ایفای نقش زیبا که البته به سیما تغییر نام داد و رزیتا غفاری انتخاب شد.

نویسنده مجموعه "روزهای زیبا" در پایان گفت: در حالی که من می‌خواستم قهرمان صورت زیبایی نداشته باشد، بلکه سیرت او زیبا باشد. در مجموع به 50 درصد ایده‌آل‌هایم در به تصویر کشیدن معضلات اجتماعی در مجموعه "روزهای زیبا" رسیدم.

"روزهای زیبا" به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده یکشنبه‌ها ساعت 19 از شبکه تهران پخش می‌شود. در این مجموعه حسن پورشیرازی، لادن طباطبایی، حسن جوهرچی، سام درخشانی، عنایت بخشی، منوچهر آذر و... بازی کرده‌اند.

کد خبر 954981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha