۱۳ مهر ۱۳۸۸، ۱۴:۵۷

به منظور کشف غارهای ناشناخته؛

تیم غارنوردی لهستان به استان کرمانشاه اعزام می شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: به منظور کشف غارهای ناشناخته، استان کرمانشاه میزبان تیم منتخبی از لهستان برای کشف غارهای ارتفاعات شاهو واقع در منطقه اورامانات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، تیم منتخب کوهنوردان لهستانی در ارتفاعات شاهو مستقر خواهد شد تا غارهای ناشناخته این منطقه را کشف کند.

 

سرپرست این تیم لهستانی را "آندره چیچفسکی"، غارنورد نامدار اروپا و جهان به عهده دارد، "آندره چیچفسکی" که پیمایش حدود سه هزارغار در سراسر جهان را در کارنامه خود دارد، از اعضای تیم پیمایشی لهستانی ها در سال 1351 در غار "پراو" کشورمان نیز بوده است.

 

از اعضای دیگر این تیم خانم "اوا ویچک"، برجسته ترین غارنورد زن جهان است که علاوه بر پیمایش و کشف غارهای متعدد در سراسر جهان، 12 غار با بیش ازهزار متر عمق را پیموده است.

 

سه نفر دیگر از غارنوردان منتخب و برجسته لهستان، این تیم را همراهی می کنند.

 

از سوی فدارسیون کوهنوردی کشور دو تیم منتخب از میان غارنوردان و مربیان غارنوردی ایران در قالب تیمهای الف و ب  تیم لهستانی را همراهی می کنند تا در مدت 14 روز حضور این تیم و با توجه به ظرفیتهای و محدودیتها، حداکثر استفاده از دانش و تجربه این گروه حاصل شود تا در آینده، تجربیات به دیگر علاقمندان منتقل شود.

کد خبر 958711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha