۴ آبان ۱۳۸۸، ۹:۴۲

تقدیر از ابراهیم گلستان در جایزه‌ نویسندگان و منتقدان مطبوعات

تقدیر از ابراهیم گلستان در جایزه‌ نویسندگان و منتقدان مطبوعات

دبیر جایزه‌ نویسندگان و منتقدان مطبوعات با اعلام نامزدهای دهمین دوره‌ این جایزه‌، از تجلیل از ابراهیم گلستان در بخش جنبی آن خبر داد.

احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام نامزدهای دهمین دوره‌ این جایزه گفت: هیئت داوران این دوره جایزه‌ منتقدان و نویسندگان مطبوعات، سه رمان "احتمالاً گم شده‌ام" نوشته‌ سارا سالار (نشر چشمه)، "مونالیزای منتشر" نوشته‌ شاهرخ گیوا (نشر ققنوس) و "نگران نباش" نوشته‌ مهسا محب‌علی (نشر چشمه) و سه مجموعه ‌داستان را به عنوان نامزدها معرفی کردند.

وی افزود: کتاب‌های "آن‌جا که پنچرگیری‌ها تمام می‌شوند" نوشته‌ حامد حبیبی (نشر ققنوس)، "برف و سمفونی ابری" نوشته‌ پیمان اسماعیلی (نشر چشمه) و "دیوانه در مهتاب" نوشته‌ حمیدرضا نجفی (نشر چشمه) هم نامزدهای بخش مجموعه داستان جایزه‌ نویسندگان و منتقدان مطبوعاتی هستند.

غلامی با اشاره به داوران جایزه اضافه کرد: داوری دهمین دوره‌ بر عهده‌ یونس تراکمه، سیدرضا شکراللهی، محمدحسن شهسواری، احمد غلامی، حسن محمودی، علیرضا محمودی ایرانمهر و مهدی یزدانی‌خرم بوده است.

دبیر جایزه‌ نویسندگان و منتقدان مطبوعات گفت: امسال هیئت داوران جایزه بهترین رمان و مجموعه‌ داستان 10 سال اخیر را هم برخواهد گزید. نامزدهای "کتاب دهه" شامل 10 رمان و 10 مجموعه داستان برتر از میان تمام نامزدها‌ی 10 سال اخیر جایزه تا یک هفته‌‌ دیگر مشخص و همزمان با اعلام برندگان نهایی دهمین دوره‌ کتاب سال نویسندگان و منتقدان مطبوعات معرفی می‌شوند.

غلامی گفت: امسال و در دهمین دوره جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعاتی از ابراهیم گلستان داستان نویس پیشکسوت نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گفته دبیر جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات در دهمین دوره این جایزه از یک ناشر و نیز یک روزنامه‌نگار فعال در حوزه ادبیات داستانی و همچنین یک نویسنده که با برگزاری کارگاه و کلاس‌های داستان نویسی، به این حوزه رونق بخشیده، تقدیر خواهد شد.

کد خبر 971129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha