۱۰ آذر ۱۳۸۸، ۱۱:۵۵

در گفتگو با مهر عنوان شد:

پس‌فرستادن کتاب یک نویسنده توسط دو ناشر به دلیل دشواری متن!

پس‌فرستادن کتاب یک نویسنده توسط دو ناشر به دلیل دشواری متن!

دو ناشر تازه‌ترین رمان محسن شریف را به دلیل پیچیدگی روایت و متن داستانی و در نتیجه دشواری چاپ و نشر آن، برای وی پس فرستادند.

محسن شریف نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مسمای این کتاب، گفت: رمان "تب نوبه" روایت واقعه عجیب و غریبی است در دنیایی دیگر که تصورش برای ما ساکنان این دنیا دشوار است. در منطقه ما (بخشی از بوشهر) به تب حصبه، تب نوبه می‌گویند و عنوان این رمان از آنجا می‌آید. خلاصه کنم فضای کتاب فضایی کاملاً تب نوبه ای است!

این نویسنده افزود: "تب نوبه" داستان شهری است که مردمش از وضیعت زندگیشان منزجرند و می‌خواهند به هر طریقی که شده تغییری در زندگی خود به وجود بیاورند. آنها از تمام چیزهای خوب از جمله عشق رویگردانند.

وی البته ذکر جزئیات بیشتر در این باره را به خواندن متن کتاب توسط مخاطب موکول کرد و تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که: دنیای ذهنی برخی آدم‌ها این وقایع را می‌تواند درک کند و به هم ربطشان دهد اما در کل فضای روایت همانند عنوان کتاب فضایی تب‌آلود است.

شریف درباره حجم تازه‌ترین کتابش هم اضافه کرد: رمان "تب نوبه" در اصل بسیار طولانی بود و من هم بسیار فشرده‌اش کردم و به 200 صفحه رساندم.

وی در ادامه به جریان بازپس‌گیری این اثر خود از ناشر پرداخت و گفت: من 17 مهرماه سال گذشته این کتاب را به انتشارات افراز دادم و این ناشر در مدت یکسال گذشته هیچ کاری برای کتاب نکرد.

این نویسنده اضافه کرد: من دلیل این کار را نمی‌دانم اما تصمیم گرفتم کتابم را پس بگیرم. در همین اثناء مسئولان انتشارات علمی از من خواستند که کتاب را به آنها بسپارم اما دو ماه از این کار نگذشت که آنها هم کتاب را برایم پس فرستادند.

وی درباره دلیل انتشارات علمی برای این کار خود افزود: گفتند که رمان سخت‌خوانی است و دارای روایت داستانی پیچیده‌ای است و از نوع داستان‌های معمول و متداول نیست.

شریف گفت: من این را قبول دارم اما سبک نوشتاری و فکر کردن من اینگونه است و بقیه کتاب‌هایم را نیز همینگونه تب‌آلوده نوشته‌ام ولی می‌پذیرم که تب‌آلودگی رمان "تب نوبه" بیشتر است!

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که بتواند ناشری را برای چاپ تازه‌ترین اثرش بیابد.

از آثار دیگر محسن شریف می توان به رمان‌های "آس نحس"، "فصل های تکراری" و "سال‌های صبر" اشاره کرد. 

کد خبر 993149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha