۲۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۴۰

اولیایی‌نیا در گفتگو با مهر:

کتاب "مضمون و نقش مایه در تراژدیهای شکسپیر" چاپ می شود

کتاب "مضمون و نقش مایه در تراژدیهای شکسپیر" چاپ می شود

اصفهان - خبرگزاری مهر:  عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: در حال تهیه  کتابی با عنوان (مضمون و نقش مایه در تراژدی‌های شکسپیر) به زبان انگلیسی هستم که در آینده نزدیک به صورت کتاب درسی و توسط انتشارات دانشگاه اصفهان به چاپ می‌رسد.

هلن اولیایی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همچنین به زودی کتاب مسخ و نقد مسخ کافکا به بازار کتاب عرضه می‌شود.

وی افزود: این کتاب ترجمه تألیف است و شامل ترجمه صادق هدایت از رمان مسخ و چند مقاله ترجمه شده در این باره بوده و مقاله‌ای تحلیلی نیز ضمیمه آن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان افزود: در حال تهیه  کتابی با عنوان (مضمون و نقش مایه در تراژدی‌های شکسپیر) به زبان انگلیسی هستم که در آینده نزدیک به صورت کتاب درسی و توسط انتشارات دانشگاه اصفهان به چاپ می‌رسد و قرار است در سال‌های آینده به صورت کتاب کمک درسی نیز در دانشگاه اصفهان تدریس شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته خاطرات آزادگان در دانشگاه اصفهان تدریس می‌شود، تصریح کرد: این کتاب با نام Herald of Gawn به خاطرات آزادگان و رزمنده‌های 8 سال دفاع مقدس می‌پردازد که علاوه بر دانشگاه اصفهان در دیگر دانشگاه‌ها نیز تدریس می‌شود.

اولیایی‌نیا ادامه داد: سالها پیش تعدادی از رزمندگان و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس جزو دانشجویان من بودند و من آنها را تشویق به نوشتن خاطره‌هایشان کردم و سپس آنها را به زبان انگلیسی ترجمه کردم.

وی با بیان اینکه این خاطرات به صورت دقیق و به دور از اغراق و شعارزدگی نوشته شده بود، ادامه داد: من سعی کردم این خاطرات را بدون تغییر و به صورت کاملا مستند به زبان انگلیسی ترجمه کنم اما چاپ این کتاب به دلایلی دچار مشکل شد و اکنون بعد از حدود 15سال به صورت کتاب درسی منتشر شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه پرداختن به خاطرات رزمندگان به این شیوه در آن سالها کاری نو محسوب می‌شد، تصریح کرد: این کتاب پیش از چاپ بارها مورد تقدیر قرار گرفت اما متاسفانه با وجود اینکه ستاد شاهد دانشگاه آن را به انتشارات مختلف ارائه داد، آنها  حاضر به چاپ این کتاب نشدند تا اینکه امسال انتشارات دانشگاه اصفهان  تصمیم به چاپ آن به صورت کتاب درسی گرفت.

وی با اظهار خوشحالی از چاپ این کتاب افزود: این خوشحالی به دلیل شهرت و اسم و رسم خودم نیست، بلکه به این دلیل است که برای چاپ این اثر به دانشجویان رزمنده و آزاده‌ام قول داده بودم و اسم هر کدام از این افراد را در ذیل  خاطره‌ای که از آنها ذکر شده آورده‌ام.

اولیایی‌نیا ادامه داد: به این علت این کتاب را به صورت کمک درسی چاپ کردم تا نسل‌های آینده نیز بتوانند با خاطرات دوران دفاع مقدس آشنا شوند و امیدوارم این کتاب به عنوان یادگاری از سال‌های دفاع مقدس ماندگار شود.

کد خبر 1575266