۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷

اولین دوره مسابقات استارتاپ ویکند بوشهر برگزار شد

اولین دوره مسابقات استارتاپ ویکند بوشهر برگزار شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: اولین دوره مسابقات استارتاپ ویکند بوشهر در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست دانشگاه خلیج فارس صبح دوشنبه در آئین آغازین این مسابقات اظهار داشت: ایجاد و توسعه اشتغال نیازمند استفاده از ایده‌های کارآفرینی و حضور فعالان این بخش است که ما با برگزاری این مسابقات تلاش داریم به این مهم دست یابیم.

عبدالمجید مصلح اضافه کرد: تشکیل هسته کارآفرینی موفق در دانشگاه خلیج فارس یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های ما است که امیدواریم با برگزاری این چنین برنامه‌هایی به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

وی به اهمیت برگزاری مسابقات و برنامه‌های استارتاپ ویکند اشاره کرد و افزود: فعال سازی هسته کارآفرینی دانشگاه از مهمترین اهداف ما در برگزاری این دوره از مسابقات بوده است و در اینده نیز این برنامه را ادامه خواهیم داد.

دبیر اجرایی مسابقات استارتاپ ویکند بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: توسعه کسب و کارهای نوپا و محلی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است که نیازمند حضور و همراهی همه افراد و گروه‌های ذی‌ربط است.

حبیب رستمی تصریح کرد: تلاش داریم تا با مشارکت دانشگاهیان و همچنین فعالان حوزه کسب و کار و سرمایه‌گذاری و مسئولان، برای توسعه کارآفرینی در جامعه تلاش کرده و حوزه کسب و کار را فعال کنیم.

لازم به ذکر است که در این همایش، ایده‌های کارآفرینی مطرح و برنامه‌های مختلفی نیز بدین منظور اجرا می ‌شود.

استارتاپ به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایده ی ساده و اولیه شروع می کنند و به سرعت رشد می نمایند و به درامد می رسند.

از بهترین مثال ها و موفق ترین استارتاپ های جهان می توان به گوگل، ماکروسافت، اپل و... اشاره کرد. شرکت هایی که با یک ایده ساده شروع به کارکرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده اند و امروزه بر دنیا تاثیر می گذارند.

استارتاپ ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارد و به کمک فناوری توسعه پیدا میکند. برای موفقیت در استارتاپ تکنیک های متفاوتی مورد نیاز هست که باید آموخته شود.

در واقع استارتاپ ویکند یک رویداد اموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریابهای حرفه ایی و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا در 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و گروه ایده های خود را اجراکند.

در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح می شود ولی آنچه در این برنامه اهمیت دارد فقط سه چیز است اجرا، اجرا و فقط اجرا.

کد خبر 2422674