۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹

دبیر علمی جشنواره علامه طباطبایی:

۳۸۹ اثر به جشنواره علامه طباطبایی رسید/ تقدیر از ۲۷ برگزیده

۳۸۹ اثر به جشنواره علامه طباطبایی رسید/ تقدیر از ۲۷ برگزیده

دبیر علمی جشنواره علامه طباطبایی گفت: ۳۸۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۲۷ اثر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حکمت‌نیا روز پنجشنبه در مراسم اعطای جوایز نخستین جشنواره علمی پژوهشی علامه طباطبایی که در قم برگزار شد اظهار کرد: جشنواره علامه طباطبایی برای اولین بار با یک شیوه ابداعی به صورت مشارکتی با ۲۶ نهاد علمی پژوهشی سامان یافته است.

وی گفت: مراکزی در کشور داریم که در حوزه پژوهش علوم انسانی اسلامی فعالیت می‌کنند، بنابراین شورای سیاستگذاری جشنواره علامه طباطبایی به این نتیجه رسید که ارزیابی کلی و مطالعه تطبیقی آثار این ۲۶ نهاد در علوم انسانی صورت گیرد تا ممیزی از آثار داشته و آثار برجسته را به جامعه معرفی کنیم. همچنین به نقد گفتمان غالب در حوزه دانش علوم انسانی بپردازیم و ظرفیت‌ها و چالش‌ها را بشناسیم و محیطی برای نظریه پردازی و نوآوری و نقد ایجاد کنیم.

وی در تشریح نحوه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: مرحله اول ارزیابی را به خود مراکز واگذار کردیم، به این صورت که سه درصد آثار را انتخاب کنند و مراکزی که کمتر از ۱۰۰ اثر دارند سه اثر را معرفی کنند.

حکمت‌نیا از ارسال ۳۸۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و تاکید کرد: حدود ۱۰ هزار اثر در یک بازه زمانی مشخص توسط ۲۶ مرکز علمی و پژوهشی کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه آثار دریافتی در ۱۲ گروه علمی طبقه بندی شد، گفت: هر گروه علمی با حضور ۵ عضو هیئت علمی ارشد، مدیریت شده و در مجموع ۶۰ محقق توانا این آثار را در مرحله اول ارزیابی کردند.

به گفته دبیر علمی جشنواره علامه طباطبایی، پس از بررسی‌های اولیه ۴۹ اثر به مرحله بعدی راه یافتند و این آثار توسط ۸۰ ارزیاب، ۱۰۳ بار ارزیابی شد.

وی ادامه داد: نتیجه ارزیابی این ۴۹ اثر به انتخاب ۲۷ اثر انجامید که در سه رده رتبه‌های اول تا سوم دسته بندی شدند.

حکمت‌نیا، مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در برگزاری جشنواره علامه طباطبایی را یکی از ویژگی‌های این جشنواره ذکر کرد و گفت: این جشنواره به صورت هدفمند برگزار شده و هدف ما تقویت علوم انسانی اسلامی است.

وی گفت: به خاطر مشکلات بودجه‌ای، هیچ بودجه خاصی بر مرکزی تحمیل نشده و تلاش کردیم این جشنواره با کمترین هزینه مدیریت شود.

کد خبر 2929457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha