۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۳۸

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس:

قانون‌مداری وظیفه همه مردم باشد/ اخلاق انتخاباتی رعایت شود

قانون‌مداری وظیفه همه مردم باشد/ اخلاق انتخاباتی رعایت شود

شاهرود - نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در انتخابات قانون مداری باید وظیفه همه مردم باشد، گفت: اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها باید رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با دانشجویان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه دانشجویان در انتخابات پیش رو با استناد به دیدگاه وسیع، همه جانبه، استدلال و منطق از بین همه تفکرات باید یک نفر را به عنوان نامزد انتخاب کنند، ابراز داشت: اصل انتخابات هدیه جمهوری اسلامی و روز ۲۹ اردیبهشت روز شادی و سربلندی ایران خواهد بود که باید گفت در بین کشورهای مسلمان مردم سالاری ایران نمونه است که باید در این روز با آرامش و وقار در پای صندوق های رای حاضر شویم.

وی افزود: عده ای پشت جمهوری اسلامی سنگر گرفته و به دنبال ضربه زدن به اسلامیت نظام هستند که باید نسبت به آن هوشیار بود چرا که انقلاب اسلامی در طول چهار دهه نشان داد که همه امور باید بر اساس رای مردم باشد و به این نکته توجه کنیم که اخلاق انتخاباتی مهم تر از خود انتخابات است.

نماینده سابق مردم سمنان با بیان اینکه پایمال شدن اخلاق در انتخابات سودی نخواهد داشت، بیان کرد: ایجاد خط کشی و مرز بندی دستاوردهای نظام را زیر سئوال می برد و نباید به حواشی آن دامن زد و باید گفت نامزدهای انتخابات باید اخلاق را رعایت و برنامه و راهکار ارائه دهند.

کواکبیان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که حکومت یک امانت الهی است، تصریح کرد: خداوند به کوه ها، آسمان ها و زمین امانت حکومت را عرضه کرد همه خودداری کردند و تنها انسان آن را پذیرفت که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشد و افرادی که در انتخابات عوامفریبی، حقه بازی در تبلیغات می کنند دروغ گفته و تهمت می زنند به دنبال امانت داری نیستند که باید گفت وارثان اصلی حکومت تنها یک فرد نیست بلکه ۸۰میلیون جمعیت ایرانی است.

وی با بیان اینکه ما مدعیان اخلاق هستیم لذا باید رئیس جمهور منتخب نیز در مجلس عنوان کند پاسدار اخلاق است، افزود: به دنبال برگزاری انتخابات در تراز جمهوری اسلامی هستیم که باید به دنیا اثبات کنیم این انتخابات با دوز و کلک های کشورهای غربی در انتخابات های خودشان کاملا متفاوت است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل مشارکت در انتخابات عزت ملی در سطح بین المللی و عرصه های دیمپلماتیک افزایش می دهد، ابراز داشت: دولت فعلی دستاوردهای مثبتی داشت که باید گفت در بین کشورهای اسلامی بالاترین امنیت متعلق به ایران است که این امنیت از توان مندی بنیه دفاعی ایران ناشی می شود که با استفاده از تزریق دو برابری بودجه توانستیم توان نظامی ایران را افزایش دهیم.

کواکبیان در ادامه تصریح کرد: ایجاد توانمندی بدون دیپلماسی مناسب نمی تواند موثر واقع شود لذا باید دیپلماسی به کمک توان مندی نظامی بتواند قرار گیرد و در واقع باید گفت این دو در کنار هم لازم و ملزم یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه امکان ندارد کشورهای دنیا برجام را برگشت دهند، افزود: برجام توانست به ابر قدرت های دنیا نشان دهد که انرژی هسته ای حق مسلم ما است و آنها این حق مسلم را به رسمیت می شمارند و این قطعنامه توانست سایه شوم جنگ و تهدید ها را از کشور دور کند ایران هراسی دنیا به زمانی رسیده بود به ما به عنوان تروریست نگاه می شد که توانستیم این طرز فکر را تغییر دهیم.

کد خبر 3981499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha