پرونده پروژه‌های نیمه‌تمام

به گزارش خبرنگار مهر سومین «پرونده ویژه» اداره کل استان‌های خبرگزاری مهر که از فردا روی خروجی خبرگزاری مهر قرار می‌گیرد به «معرفی و بررسی پروژه‌های نیمه تمام استانی» می‌پردازد. این پرونده به نمایه کردن بیش از سیصد پروژه نیمه تمام در کشور می‌پردازد.

حکایت پروژه‌های نیمه‌تمام در سراسر کشور که بخشی از آن‌ها ملی و بخش مهمی از آن‌ها استانی است، حکایتی است که از دولتی به دولت دیگر به ارث رسیده است. برخی پروژه‌های ملی که میان چند استان مشترک هستند‌ گاه گره‌های عجیبی در روند پیشرفتشان ایجاد شده و داستان‌های متفاوتی را از سر گذرانده‌اند. پروژه‌های استانی نیمه‌تمام از قبیل ورزشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، راه‌ها، مترو و...  این روز‌ها کم نیستند که کمبود اعتبار، تغییر مدیریت و یا حتی واگذاری اجرای آن از بخش دولتی به بخش خصوصی و... اتمام آن را به تأخیر انداخته است. در این میان گاهی نیز عدم توجه جدی به مسائل فنی در طراحی پروژه‌ها‌گاه آن‌ها را در ادامه با مشکل مواجه کرده است تا جاییکه دیگر آن پروژه توجیهی برای تکمیل ندارد.

در پرونده پیش رو قصد، تنها معرفی پروژه‌های مهم نیمه‌تمام استان‌ها با توجه به درجه اهمیتشان است. از هر استان حدود ۱۰ پروژه مهم نیمه‌تمام، نمایه می‌شود. نمایه‌کردن این پروژه‌ها بر مبنای سال شروع پروژه و داستانی که از سر گذرانده و چرایی تاخیر در اتمام پروژه‌ها مد‌نظر است.

گفتنی است پیش از این دو پرونده «بررسی پدیده حاشیه نشینی در استانهای کشور» و «پرونده ویژه بررسی پدیده کم آبی و مدیریت بحران آب در استانهای کشور» روی خروجی بخش استان‌های خبرگزاری مهر منتشر شده است.

با ما در پرونده سوم همراه باشید...

اخبار پرونده