۱۲ آبان ۱۳۸۶، ۱۰:۲۳

کلید طلایی شهر خوی به شهرام ناظری اهدا شد

کلید طلایی شهر خوی به شهرام ناظری اهدا شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: نشان جشنواره بزرگداشت شمس تبریزی و کلید طلایی شهر خوی به شهرام ناظری خواننده برجسته کشورمان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، شب گذشته در مراسمی با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور و تعدادی ازمسئولان کشوری و استانی و جمعی از هنرمندان و سینماگران برجسته کشور، کلید طلایی جشنواره شمس و شهرستان خوی به همراه لوح تقدیری از خانه سینمای ایران به این هنرمند بلند آوازه کشور اهدا شد.

شهرام ناظری پس از دریافت این نشان در جمع مردم این شهر و شرکت کنندگان پایانی جشنواره شمس تبریزی حضور یافت و ضمن ادای احترام به مردم این شهر اظهار داشت: از صمیم قلب به مردم خوی احترام می ‌گذارم و به آنها عشق می‌ورزم.

وی با تکریم مسئولان کشوری و ستانی به منظور برگزاری جشنواره شمس تبریزی، آن را اقدامی انسانی و بزرگ در عرصه فرهنگ کشور دانست.

ناظری با بیان این که این اقدام در آینده تاثیر شگرفی در فرهنگ ایران زمین و آذربایجان و معرفی این فرهنگ غنی به دنیا خواهد داشت، افزود: در جهانی که آشوب و غوغا و انسان کشی مرسوم شده، نگاه به مسایل انسانی، آسایش و صلح بشریت را در پی خواهد داشت.

وی دلیل ماندگاری شمس و مولانا را توجه به مفاهیم الهی و انسانی از سوی این دو عارف و شاعر نامی دانست و خاطرنشان کرد: برخی از اشعار مولانا و آثار فاخر شمس باید بر سر در سازمان های بین ‌المللی نوشته شود.

ناظری با بیان این که فاخر ادبی و فرهنگی اسلام متعلق به همه مردم جهان است، خواستار معرفی بزرگان فرهنگ و ادب کشور پیش از پیش به جهانیان شد.

جشنواره شمس تبریزی با کنسرت شهرام ناظری با اشعار و مولانا پایان یافت.

این جشنواره همزمان با کنگره بین المللی مولانا از پنجم آبان با حضور 200 اندیشمند داخلی و خارجی و مقامات بلند پایه کشوری و استانی در خوی آغاز به کار کرده بود.

کد خبر 579747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha