۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

نیمی از پرستاران استان فارس به کرونا مبتلا شدند

نیمی از پرستاران استان فارس به کرونا مبتلا شدند

شیراز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از نیمی از پرستارانی که به عنوان مدافعان سلامت فعالیت می‌کردند به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد لطفی ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از تمبر مدافعان سلامت در جمع خبرنگاران بیان کرد: بالغ بر شش هزار پرستار در زمان همه گیری کرونا در استان فارس به عنوان مدافعان سلامت جامعه فعالیت خود را آغاز کردند که از بین این افراد نزدیک به سه هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: تمامی پرستارانی که به کرونا ویروس مبتلا شدند بهبود یافته‌اند اما در طول این مسیر شش مدافع سلامت استان فارس به شهادت رسیدند.

لطفی افزود: پس از شیوع کرونا در سطح استان فارس اکثر بیمارستان‌های استان در راستای افزایش سلامت جامعه نسبت به ارائه خدمات به مبتلایان کرونا ویروس اقدام کردند این در حالی است که پیش از شیوع کرونا جایگاه پرستاران به خوبی در جامعه تبیین نشده بود ولی پس از این بیماری شاهد هستیم که تمامی آحاد جامعه در خصوص اهمیت وجود پرستاران در جامعه آگاهی یافتند.

وی ادامه داد: تمامی آحاد جامعه پس از شیوع کرونا متوجه شدند که پرستاران با گذشت از جان خود تلاش کردند تا سلامتی جامعه افزایش یابد و این اقدام پرستاران در تاریخ ماندگار خواهد شد.

لطفی تاکید کرد: با توجه به اقداماتی که پرستاران در جامعه داشتند روز پرستار در تاریخ ماندگار خواهد شد و جامعه توجه ویژه ای به جایگاه پرستاران خواهد داشت.

کد خبر 5100347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha