محمد نخ‌چی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی گفت: از مزایای تشکیل انجمن ارتباط با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مرتبط با موضوع اسباب‌بازی است.

محمد نخ‌چی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت‌های انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در کشور گفت: ذاتاً تشکیل انجمن کاری بوده که باید سالیان قبل رخ می‌داد و امروزه با همت فعالان این حوزه این اتفاق رخ داده است.

او ادامه داد: ایجاد این نهاد و ساختار تشکل مشورتی مفیدی برای دستگاه‌های مختلف است زیرا بدنه کارشناسی فنی انجمن در راستای بهتر قدم برداشتن در حوزه اسباب‌بازی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و تمام تولیدکنندگان در این زمینه بسیار کار کردند و تجربه‌های مفید، شکست و موفقیت‌هایی هم داشتند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در این زمینه اظهار کرد: با برگزاری جشنواره‌ها، تولیدکنندگان اسباب‌بازی به این موضوع آگاه می‌شوند که کالاهای فرهنگی تا چه اندازه بر روی شخصیت و رفتار کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است و بهتر و بیشتر با مولفه‌های فرهنگی در جامعه آشنا می‌شوند. یکی دیگر از مزایای تشکیل انجمن ارتباط با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مرتبط با موضوع اسباب‌بازی است. مثلاً برای انیمیشن «فیل شاه» که سریالش در حال ساخت است، بحث بازار پردازی‌ در حوزه صنایع فرهنگی قراردادش بسته شده است و این برآیند ارتباطات ثمربخش در این حوزه است.

نخ‌چی تصریح کرد: باید از تجارب و اطلاعات کسانی که ۳۰ سال در محافل اسباب‌بازی صحبت نکردند استفاده کنیم، این تجاربی است که در سینه‌ها هست و باید ضبط، مکتوب و رسانه‌ای شود.