سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در جلسه عصر امروز این کمیسیون، برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم بررسی و بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی تاکید شد.

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم بررسی شد که این برنامه براساس سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی تدوین شده بود.

وی بیان کرد: آقای زلفی‌گل از دانشمندان شیمیدان کشور بوده و از بنیانگذاران بنیاد ملی نخبگان و همچنین از صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران حوزه علم و پژوهش است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اصلاح آیین‌نامه‌های ترفیع و تکمیل اکوسیستم‌های پژوهش و فناوری کشور از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم است و از دیگر برنامه‌های وی این است که از تمام پتانسیل موجود در دانشگاه‌ها استفاده کند.

حاجی‌پور افزود: پس از استماع برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، اعضای کمیسیون نیز بر ضرورت ایجاد عدالت آموزشی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استقلال دانشگاه‌ها از یکدیگر در طرح آمایش آموزش عالی و تأمین مالی دانشگاه‌ها، به‌ویژه در رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی تأکید کردند.

وی گفت: وزیر پیشنهادی علوم بر ضرورت ارتباط خوب و تعامل مفید با نمایندگان و کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد تا بتوان با همکاری و هماهنگی با یکدیکر، راهکارهایی را برای رفع مشکلات پیدا کرد.