۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۴۴

حسینی:

آموزش بسکتبال به نونهالان نیازمند مربی با تجربه است

آموزش بسکتبال به نونهالان نیازمند مربی با تجربه است

فرخ شهر - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت بسکتبال فرخ شهر گفت: مربی با تجربه و دارای کارت مربی گیری باید برای آموزش بسکتبال در سنین پایین و نونهالان به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سجاد حسینی بعد ازظهر سه شنبه در جمع مربیان بسکتبال اظهار داشت: آموزش بسکتبال از سنین پایین باید بصورت استاندارد و تخصصی انجام شود.

وی افزود: آموزش بسکتبال  در سنین پایین اگر درست انجام گیرد موجب موفقیت بازیکن در سالهای آینده می شود.

وی یادآور شد:  آموزش درست نوع شوت زدن، سه گام ؛ دفاع کردن و ... در همان سنین پایین موجب می شود که بازیکن با تمرینات بیشتر در سنین بالاتر موفقیت های ارزشمندی کسب کند.

حسینی یادآور شد: بسکتبال ورزش پر برخوردی است و باید از همان ابتدا آموزش، نسبت به تمرینات برای ایجاد تعادل  در حین تمرینات دقت شود.

وی تاکید کرد: مشکلات مالی یکی از مهمترین مسائل هیئت های ورزشی است، هیئت بسکتبال نیز از مشکلات مالی رنج می برد و این مسئله موجب می شود بسکتبال زیاد رشد نکند.

وی تاکید کرد: کمبود توپ استاندارد، کمبود ساعت تمرین و کمبود سالن ورزشی از مهمترین مشکلات هیئت بسکتبال فرخشهر است و این مهم تاثیر به سزایی در توسعه بسکتبال این شهر گذاشته است.

فرهنگ سازی بسکتبال باید از سنین پایین انجام شود

نایب رئیس هیئت بسکتبال فرخشهر نیز در این نشست اظهار داشت: مشکلات  تمرینات بسکتبال در قسمت بانوان بسیار زیادتر از آقایان است.

وی با بیان اینکه مسابقات بسکتبال استانی در قسمت بانوان در این استان برگزار نمی شود، گفت: بسکتبالیست های دختر انگیزه ای برای تمرینان بسکتبال ندارند.

وی ادامه داد:  فرهنگ سازی بسکتبال باید از سنین پایین انجام شود و لازمه علاقه مندی کودکان سرمایه گذاری است. در سنین پیش دبستانی می توان با هدیه یک توپ بسکتبال علاقمندی در کودکان ایجاد کرد .

کد خبر 1590881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha