۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۱۶

قراباغي در جمع خبرنگاران عنوان كرد:

شوراي شهر همدان مخالف سرمایه گذاری در ساخت برج ایرانیان نيست/ همدان قابلیت اجرای قطار شهری را ندارد

شوراي شهر همدان مخالف سرمایه گذاری در ساخت برج ایرانیان نيست/ همدان قابلیت اجرای قطار شهری را ندارد

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و اداری شورای شهر همدان گفت: شوراي شهر همدان مخالف سرمایه گذاری در ساخت برج ایرانیان نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين قراباغی شامگاه سه شنبه در نشستی رسانه ای با اصحاب قلم همدان نسبت به تشریح و به گفته خودش شفاف سازی بودجه شهرداری همدان اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه بندی شفاف آسیب های مالی را در آینده کم می کند، عنوان کرد: بودجه ریزی صحیح سهم موثری در تحقق برنامه های شهرداری دارد.

رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و اداری شورای شهر همدان ادامه داد: در بودجه 93 شاهد افزایش و کاهش سهم برخی امور هستیم و در بخش عوارض مبنا ملاک های سازمان امور دارایی است.

هر ساله سهم در آمدهای پایدار شهرداری افزایش یابد

قراباغی با تاکید براینکه یکی از دغدغه های مدیران شهری دستیابی به توسعه پایدار است، اذعان داشت: برای رسیدن به این امر نباید در آمدهای ناپایدار داشت و باید هر ساله سهم در آمدهای پایدار شهرداری افزایش یابد.

وی اذعان داشت: در مجموع بودجه همه مناطق و 17 سازمان زیر مجموعه شهرداری در سال 93 مبلغ چهار هزار و  544 هزار میلیارد ریال است که به نسبت بودجه سال گذشته 95 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس کمیسیون بودجه،حقوقی و اداری شورای شهر همدان افزود: 358 میلیارد ریال بودجه مناطق و 960 میلیارد ریال بودجه سازمان های شهرداری است.

قراباغی  با اشاره به تخفیف عوارض به خانواده شهدا،اذعان داشت: کمک به تبدیل به احسن کردن بافت فرسوده شهر نیز بدون کمک دولتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دریافت عوارض از واحدهای صنعتی از درآمدهای پایدار شهرداری است و در این بین برای تشویق پرداخت عوارض تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون بودجه،حقوقی و اداری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه دریافت عوارض به طور میانگین 21 درصد در سال 93 در همه بخش ها افزایش یافته است، اظهار داشت: برای اولین بار کمیسیون سرمایه گذاری در شورای شهر تشکیل شده و شهرداری مکلف شده 12 در صد از درآمدهای کوششی خود را با سرمایه گذاری محقق کند.
 

قراباغی  بیان داشت: تا 60 درصد عوارض نوسازی در مناطق چهارگانه شهرداری همدان تخفیف در نظر گرفته شده است و در هر منطقه از شهرداری یک خودرو پراید برای تشویق شهروندان برای پرداخت به موقع عوارض در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس قرار دادی که با اصناف بسته شده واحدهایی که عوارض پیشه خود را به موقع پرداخت کنند شامل 10 درصد تخفیف خواهند شد، اظهار داشت: اولویت های تخصیص بودجه به پروژه های عمرانی توسط کمیسیونی تخصصی در شورای شهر معین شده است.

رئیس کمیسیون بودجه،حقوقی و اداری شورای شهر همدان اظهار داشت: تا پایان سال تقاطع غیر همسطح آیت الله نجفی به پایان خواهد رسید و با واریز دو میلیارد تومان به حساب شرکت های خوش نوش و کیوان در سمت راست بلوار بسیج تعریض این بخش نیز آغاز خواهد شد.

قراباغی در پاسخ به مهر در خصوص سرمایه گذاری شهرداری در برج ایرانیان که این روزها سئوالات متعددی را در بین شهروندان همدانی ایجاد کرده، عنوان کرد: این پروژه در سال 84 و در شورای وقت شهر مصوب شد و در سال 86 نیز مصوبه کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری را اخذ کرده است.

به دنبال این هستیم که جلوی خام فروشی شهرداری را بگیریم

رئیس کمیسیون بودجه،حقوقی و اداری شورای شهر همدان ادامه داد: به دنبال این هستیم که جلوی خام فروشی شهرداری را بگیریم و قرار بود این زمین به سرمایه گذار فروخته شود که او این برج را بسازد اما شهرداری پیشنهاد داد با سرمایه گذاری شریک شده تا سود ساخت برج به جیب شهروندان برود تا اشخاص.

وی افزود: با محاسبات انجام شده زمینی که قبل از تغییر کاربری 40 میلیارد تومان ارزش داشت اکنون به 100 میلیارد تومان رسیده و احداث ساختمان برج ایرانیان 200 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

قراباغی با تاکید براینکه شوراي شهر مخالف سرمایه گذاری در ساخت برج ایرانیان نيست، اذعان داشت: تنها روی مکان ساخت این برج مخالفت وجود دارد.

وی عنوان کرد: مقرر بود دولت در سال 91 کمک هایی به شهرداری همدان داشته باشد که در نهایت 500 میلیون تومان آن هم در بخش حمل نقل شهری به شهرداری کمک شد.

رئیس کمیسیون بودجه،حقوقی و اداری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه شهرداری 40 میلیارد تومان از نهادهای دولتی طلبکار است، افزود: تعرفه عوارض تخریب باغات در بودجه سالجاری بالا دیده شده و شورای شهر به دنبال سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته شهر است.

قراباغی افزود: در برخی موارد اختلاف دریافتی حقوق در شهرداری بالا بود که این امر نیز براساس ضوابط معین شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ملزم به استفاده از پیمانکاران خوش سابقه است نه آنانی که ضابطه دارند، افزود: اعتبارات عمرانی در سالجاری 75 درصد و اعتبارات جاری 25 درصد بودجه شهرداری را شامل می شود.

رئیس کمیسیون بودجه،حقوقی و اداری شورای شهر همدان گفت: 47 درصد بودجه سهم بخش حمل و نقل،24 درصد سهم برنامه ریزی شهری و 10 درصد ایجاد امکانات ورزشی است.

155 هزار تن آسفالت در سطح شهر همدان ریخته خواهد شد

قراباغی با تاکید براینکه 30 میلیارد تومان برای آسفالت ریزی در سطح معابر شهر همدان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: 155 هزار تن آسفالت در سطح شهر همدان ریخته خواهد شد.

وی عنوان کرد: یک درصد کل بودجه در راستای کنترل و نظارت بر آسفالت ریزی در نظر گرفته شده و در مجموع بودجه عمرانی 93 درصد به نسبت سال گذشته رشد داشته است.

رئیس کمیسیون بودجه،حقوقی و اداری شورای شهر همدان در خصوص تغییر کاربری یک زمین در همدان و ایجاد ارزش افزوده برای دو باشگاه پاس و الوند،بیان داشت: استانداری خود این تغییر کاربری را انجام داده و سپس در پایان کار به شورای شهر و شهرداری اعلام کرده است.

قراباغی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج بدون هماهنگی با شورای شهر دست به این اقدام زده است.

وی با تاکید براینکه 10 درصد از کل بودجه به بخش فرهنگی در سالجاری اختصاص یافته است، اذعان داشت: همه مردم شهر نیاز به بودجه فرهنگی دارند و در مجموع 36 میلیارد تومان بودجه برای این بخش در سال جاری در نظر گرفته شده است.

همدان قابلیت اجرای قطار شهری را ندارد

رئیس کمیسیون بودجه،حقوقی و اداری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه مشاور طرح قطار شهری پس از دریافت مبلغی پولی زیاد عنوان کرد این طرح در همدان شکست خورده،بیان داشت: همدان قابلیت اجرای قطار شهری را ندارد و بر این اساس خطوط brt به زودی آماده کلنگ زنی خواهد بود.

کد خبر 2286647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha