۳ تیر ۱۳۹۳، ۹:۱۶

گزارش خبري مهر/

قیامی به احترام آغازگر نهضت شکستن اسلحه شکاری/ بیان دغدغه های محیط زیستی از طریق پیامک 

قیامی به احترام آغازگر نهضت شکستن اسلحه شکاری/ بیان دغدغه های محیط زیستی از طریق پیامک 

سنندج- خبرگزاری مهر: در اولین همایش منطقه ای طلوع دوباره محیط زیست در کردستان كه با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و به همراه تجلیل از فعالان این حوزه در سنندج برگزار شد در هنگام تقدیر از احمدعزیزی آغازگر نهضت شکستن اسلحه شکاری اکثریت حضار قیام کردند و اين اقدام وي را مورد تقدير قرار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش منطقه ای طلوع دوباره محیط زیست شامگاه دوشنبه با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، مدیران کل ادارات محیط زیست استان های کرمانشاه و ایلام و جمع زیادی از فعالان محیط زیست کردستان و کرمانشاه  و آذربایجان غربی در سالن اجتماعات مرکز آموزش و پژوهش استانداری در سنندج برگزار شد.

این مراسم که با حدود 45 دقیقه تاخیر و در سالنی بدون تهویه هوا برگزار شد و متاسفانه گنجایش تعداد شرکت کنندگان را نیز نداشت و به همين دليل متاسفانه عده ای به دلیل نبود جا حتی برای ایستادن مجبور به ترک مراسم شدند.

فعالیت 438 سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست کشور

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور به عنوان نخستین سخنران این همایش به پشت تریبون رفت و گفت: اولین فعالیتی که دکتر ابتکار انجام دادند اختصاص 140 سهمیه به سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست کشور برای دیدار با رئیس جمهور بود که به دلیل محدودیت هایی که اعمال شد این میزان سهمیه کاهش پیدا کرد.

مهناز مظاهری ادامه داد: در سال گذشته کارگاه های آموزشی مختلفی برای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در سطح کشور برگزار شد و امسال نیز اين برنامه به عنوان يك اولويت استمرار خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 438 سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست کشور وجود دارد و قرار شده از این به بعد ثبت این سازمان ها تسریع و تنها 45 روز فرآیند آن طول بکشد تا شاهد افزایش این نهادها باشیم.

وی اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست کشور در دست پرتوان سازمان های مردم نهاد است و ما بازوان اجرایی این سازمان ها هستیم و همواره حمایت از تشکل های مردمی در اولویت سازمان محیط زیست قرار دارد.

نهضت های مردمی پایدارند

مدیرکل حفاظت از  محیط زیست کردستان هم در این مراسم گفت: از طریق سازمان های مردم نهاد امروز شرایط مطلوبی در محیط زیست استان كردستان فراهم شده است و هر روز شاهد مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف مردم در این عرصه هستیم.

ناصح قادری بیان کرد: اکنون در کردستان تعدادی از وکلا اعلام کردند بدون دریافت حق وکالت حاضر به پیگیری مطالبات حقوقی محیط زیست استان هستند و اين يك حركت مدني و قابل تقدير در كردستان به شمار مي رود.

وی ادامه داد: تعدادی از دامپزشکان نیز در استان كردستان بدون هیچ چشم داشت مالی با اداره کل محیط زیست کردستان همکاری می کنند و این نشان از همت والای مردم این استان در حفاظت از محیط زیست است.

وی خطاب به معاون رئيس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: امیدواریم مشعل مردم سالاری محیط زیست را با ابتکارات فروزان خود به دست جهانیان برسانید.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان بیان کرد: نهضت های مردمی هم چون شکستن اسلحه و آتش زدن قفس پرندگان چون بر مبنای اعتقادات شکل گرفته، پایدار خواهد بود.

قادری افزود: این نهضت ایجاد شده نیاز به مدیریت و ساماندهی دارد که این مهم از سوی اداره کل محیط زیست استان دنبال می شود.

وی عنوان کرد: این جنبش و حرکت ایجاد شده در کردستان شایسته پشتیبانی مسئولان کشوری است و انتظار می رود این اقدام ارزشمند در سازمان های بین المللی هم چون یونسکو به ثبت برسد.

استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و رییس سازمان محیط زیست کشور از دیگر سخنرانان این همایش بودند و شرکت کنندگان در این مراسم به واسطه داشتن علاقه وافر به محیط زیست تا پایان مراسم گرمی هوای سالن را تحمل و با جان و دل گوش به سخنان سخنرانان سپرده بودند.

بیان دغدغه های محیط زیستی از طریق پیامک

قبل از اهدای لوح های تقدیر و جوایز به فعالان محیط زیست، مجری برنامه پیامکی که از سوی اعضای شورای شهر حاضر در مراسم برای او ارسال شده بود قرائت کرد، در این پیام آمده بود که آب های سدهای کردستان به سایر استان ها هدایت می شود در صورتیکه کردستان خود با کمبود آب مواجه است و تعدادی از چشمه های استان که میراث گرانبهای نسل های آینده است،در حال نابودی است.

در این مراسم از خانواده پنج شهید محیط زیست کردستان، سازمان های مردم نهاد زیست محیطی چیای مریوان و کاوشگران آذربایجان غربی و انجمن زیست محیطی کاریزه روستای سرابقامیش سنندج، فعالان مردمی حوزه محیط زیست با دادن هدایا و لوح تقدیری تجلیل شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان،امید بهمنی خبرنگار خبرگزاری ایرنا، محمدرضا باغبانی مستندساز برجسته کردستانی، جمشید فرجوندفردا عکاس بیجاری و شهرام کبودوند پژوهشگر محیط زیست از دیگر فعالان حوزه محیط زیست بودند که با اهدای هدایا ولوح تقدیری مورد تجلیل قرار گرفتند.

از دیگر فعالان محیط زیستی که مورد تقدیر قرار گرفت احمد عزیزی آغازگر نهضت شکستن اسلحه شکاری بود که در هنگام قرائت نام او اکثر حضار به احترام او قیام کردند و تا زمانی که تندیس و لوح خود را دریافت کرد تشویق ها همچنان ادامه داشت.

محی الدین محمد خانی یکی از فعالان محیط زیست کرمانشاه در این همایش هدیه خود را به افرادی که از امروز به این نهضت پیوستند تقدیم کرد.

یوسف اسدی مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی ریگا نیز از فعالان محیط زیستی بود که مورد تقدیر قرار گرفت و بعد از دریافت هدایای خود پشت تریبون رفت و گفت: برای تولید این برنامه در اکثر روستاهای استان حضور پیدا کردیم و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه در بیشتر روستاها فاضلاب انسانی وارد آب های جاری می شود  و کسی هم جوابگو نیست.

وی بیان کرد: یکی از جنگ ها ودرگیری های آینده بر سر آب است و امروز این نعمت الهی به دست خود ما درحال نابودی است.

وی چرای بی رویه دام در مراتع استان، صادرات بی رویه ونامناسب گیاهان دارویی و خوراکی و غیره را از دیگر مشکلات موجود در استان ذکر کرد و خواستار رسیدگی به آنها شد.

وی افزود: تمامی مردم استان چشم انتظار انجام اقدامات دولت تدبیر و امید برای  نجات زریوار هستند.

لباس همیار محیط زیست در این همایش به استاندار کردستان اهدا شد و متاسفانه فرصت نشد تمامی فعالان محیط زیست استان هدایای خود را از رئیس سازمان محیط زیست کشور دریافت کنند.

بعد از ترک همایش از سوی رئیس سازمان محیط زیست کشور و هیئت همراه و هم چنین مسئولان استان چند برنامه دیگر از جمله اجرای موسیقی و مرحله دوم اهدای جوایز اجرا شد.

کد خبر 2318203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha