۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۸

محسنی اژه‌ای: فتنه آینده با شعار عدالت و مبارزه با فساد مي آيد

محسنی اژه‌ای: فتنه آینده  با شعار عدالت و مبارزه با فساد مي آيد

شيراز - خبرگزاري مهر: دادستان كل كشور مختصات فتنه آينده را شعار عدالت، مبارزه با فساد و حمايت از پابرهنه ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در همايش دادستان مراكز استانها در شيراز با اشاره به نقش مهم مدعي العموم گفت: دادستانها نقش مهمي در احقاق حقوق مردم، صيانت از انفال و ... دارند اما از اين همه ظرفيتها و پتانسيلها آنگونه كه بايد استفاده كامل را نبرده و نمي برند.

وي ادامه داد: دادستانها نه تنها از اين ظرفيت استفاده نمي كنند بلكه ظرفيت و حدود اختيارات آنها نيز به خوبي تبيين نشده به گونه اي كه اگر در جامعه از افراد پرسيده شود مدعي العموم چه وظايفي دارد بسياري از مردم با آن آشنا نيستند.

دادستان كل كشور با بيان اينكه حتي ممكن است در دستگاه قضايي نيز افرادي به وظايف مدعي العموم آشنايي كامل نداشته باشند، بيان كرد: در اين راستا ضروري است كه در سال 92 اقدام شايسته و بايسته اي انجام دهيم.

وي ادامه داد: گرچه ارتباط دادستان استانها با داستاني كشور طي چند مدت اخير بهبود يافته اما بايد ساز و كار و ساختاري ايجاد شود كه اين ارتباط ها منظم برقرار شود.

سخنگوي قوه قضائيه با بيان اينكه دادستانها بايد براي انجام وظيفه از اختياراتي كه دارند بيشتر استفاده كنند، افزود: در اين راستا بايد با همكاري دادستانهاي سراسر كشوريك ساز و كار تعريف و همه اين كار را انجام دهند.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوعات سال 91 اظهار داشت: در اين سال فشار دشمنان را بيشتر داشتيم به خصوص در حوزه اقتصادي، سياسي و تبليغاتي كه دشمن  نهايت فشار خود را وارد و حلقه هاي تحريم را روز به روز تنگ تر كرد.

حجت الاسلام محسنی اژه اي ادامه داد: در مسائل تبليغاتي همه ظرفيت رسانه اي خودش را به كار گرفت و آنچه را كه توانست عليه جمهوري اسلامي به كار برد مورد استفاده قرار داد.

وي با اشاره به اينكه در حوزه مسائل سياسي نيز از اقداماتي نظير اختلاف افكني و يارگيري كوتاهي نكرد، گفت: در سال 91 در حوزه مسائل اقتصادي نيز فشار اقتصادي بر مردم وارد شد و گراني فزاينده اي تقريبا در همه حوزه ها داشتيم و بر اين اساس قدرت خريد مردم نيز كم شد.

دادستان كل كشور با بيان اينكه امسال شاهد برخي بداخلاقيهاي ويژه نيز بوديم، ادامه داد: شايد برخي از بداخلاقيها سالهاي گذشته اتفاق افتاده بود اما نوع بداخلاقيها و كساني كه بداخلاقي كرده بودند نسبت به گذشته تفاوت داشت.

وي با اشاره به مسائل منطقه نيز گفت: فشار فوق العاده قدرت استكبار غرب و برخي از كشورهاي منطقه در خصوص  سوريه، اقدامات تروريستي كه اخيرا در پاكستان افتاد و قتل عام شيعيان و همچنين مسائلي كه سلطه غرب در بيداري اسلامي مصر و تونس، يمن و... فشار زيادي وارد كرد از جمله مسائل منطقه بود.

سخنگوي قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه به دنبال اين مسائل در سال 91 برخي اختلاف نظرها نيز ظهور كرد كه به عنوان نمونه در داخل حكومت و در رده برخي مسئولان بود، افزود: اينكه مذاكره مستقيم با آمريكا صورت بگيرد يا مسئله هسته اي و مذاكره در خصوص آن چگونه ادامه يابد از جمله مسائل و موضوعات سال 91 كشور بود.

حجت الاسلام محسنی اژه اي با اعلام اينكه در مورد اين موضوعات دشمن نيز پيش بيني و سرمايه گذاري نيز كرده بود به برخي از اهداف دشمن در ايجاد چنين مسائلي پرداخت و گفت: دشمن در نظر داشت كه جمهوري اسلامي را در داخل به خودش مشغول كند  تا اين انقلاب ناب بيش از اين به ساير كشورها گسترش نيابد و لذا در نظر داشت مسائل داخلي را تشديد كند.

وي با اشاره به اينكه همچنين دشمن مي خواست بين مسئولان و مردم و بين خود مسئولان اختلاف ايجاد كند و با فشار آوردن به مسائل اقتصادي مردم را ناراضي و آنها را به زعم خودشان به صحنه بياورد، بيان كرد: تحريمها را تا جايي پيش بردند كه بانك مركزي و نفت را نيز تحريم كردند، دشمن قصد داشت از قدرتمند تر شدن بيشتر جمهوري اسلامي به عنوان يك اسلام ناب جلوگيري كند.

دادستان كل كشور با اشاره به مسائل پيش رو در سال 92 نيز گفت: ما مثل بعضي ها علم غيب نداريم و پيشگويي نمي كنيم اما بعضي موارد قابل پيش بيني است كه يكي از آنها مسئله انتخابات است.

وي تصريح كرد: انتخابات مختصات خودش را دارد و در انتخابات پيش رو هم بحث انتخابات شوراي شهر و روستاهاست و هم بحث انتخاب رئيس جمهور اصلح وجود دارد و  در چنين فضايي نيز فشار دشمن نيز وجود خواهد داشت.

وي با اشاره به اينكه دشمن چهره نفاق گونه نيز به خود گرفته، توضيح داد: آمريكا كه تغييري نكرده اما يك چهره تزوير نيز ضميمه كرده است.

حجت الاسلام محسنی اژه اي ادامه داد: آمريكا اين موضوع را مطرح مي كند كه مذاكره مستيقم را دنبال كنيم البته جمهوري اسلامي هيچ وقت از مذاكره خودداري نكرده است، آمريكا همان لحظه كه مي گويد مذاكره مستيقم كنيم در حال مسلح كردن جريانهاي تروريستي است كه دستشان به خون مردم كوچه و بازار آلوده است و از طرف ديگر شبكه هاي ماهواره خودشان را عليه ما تشديد مي كنند.

وي تاكيد كرد: ما در مورد مسائل هسته اي مذاكره مي كنيم اما از حقوق خودمان صرف نظر نمي كنيم همچنين بايد گفت عمده تحريم ها را پشت سر گذاشته و راه دور زدن تحريمها را نيز پيدا كرده ايم.

فتنه جديد با شعار عدالت و مبارزه با فساد مي آيد

سخنگوي قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: پيش بيني مي شود كه يك فتنه جديد در راه داشته باشيم، اين فتنه با فتنه هاي گذشته مانند سال 88 و يا فتنه هايي كه در اين 34 سال رخ داد تفاوت دارد و فتنه آينده با شعار عدالت، مقابله با فساد و با چهره نفاق و حمايت از پا برهنه به ميدان مي آيد.

وي گفت: فتنه اي كه در ماه هاي اول سال با آن روبه رو خواهيم بود چهره نفاق گونه دارد و بايد گفت مبارزه با نفاق مشكل تر است و اگر فتنه آشكار باشد راحت تر مي توان مقابله كرد.

وي در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: ما در مواردي مانند سياست خارجي، بيداري اسلامي و...  اگر اختلاف نظري داريم  راه نجات اين است كه به ولي فقيه رجوع شود.

حجت الاسلام محسنی اژه اي با تاكيد بر اينكه بايد مراقب باشيم در زمين دشمن بازي نكنيم، افزود: بايد ببينيم كه دشمن مي خواهد كجا صحنه را بر هم بريزد و ما بايد بررسي كنيم كه كجا شدت عمل نشان دهيم و در چه زماني انعطاف داشته باشيم.

وي با تاكيد بر واكنش به موقع تصريح كرد: مثلا در زمينه انتخابات مي خواهيم موضوعاتي كه در اين جريان پيش آمد را رسيدگي كنيم و اين كار را يك سال بعد انجام مي دهيم كه بايد گفت اين اقدام اثرگذاري لازم را ندارد از اين رو بايد اقدام به موقع در دستور كار باشد.

دادستان كل كشور با تاكيد بر لزوم شور و مشورت در دستگاه قضا با حفظ استقلال اين مجموعه گفت: دستگاه قضايي، قاضي و دادستان مستقل است اما اين استقلال هيچ منافاتي با مشورت و همكاري ندارد  اگر قاضي بخواهد تحت نفوذ و فشار قرار گيرد غلط است بلكه بايد بر اساس استقلال و اختياراتش توام با تعامل و مشورت اقدام كند.

وي همچنين تاكيد كرد: هرجا كه رئيس كل دادگستري و دادستان همكاري تواماني به عمل آورده موفقيت بيشتري نيز داشته اند و امروز نيز در بسياري از استانها روساي دادگستري و دادستانها با يكديگر همراه هستند.

 

کد خبر 2013661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha