۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۵۱

سعیدی:

احتمال تغییر در فعالیت آتشفشان تفتان/ خروج دود از آتش فشان عادی است

احتمال تغییر در فعالیت آتشفشان تفتان/ خروج دود از آتش فشان عادی است

زاهدان - خبرگزاری مهر: کارشناس زمین شناسی با اشاره به ژرفای زیاد زمین لرزه سراوان گفت: امکان تغییر در فعالیت آتشفشان تفتان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله سعیدی در خصوص ارتباط آتش فشان نیمه فعال تفتان با زمین لرزه سراوان اظهارداشت: آتشفشان تفتان در جنوب شرق ایران از جمله آتش فشانهای نیمه فعال کشور محسوب می شود که به صورت عادی هم همیشه دود گوگرد در قالب دود سفید رنگ از آن خارج می شود اما اینکه بگوئیم این آتش فشان موجب بروز زمین لرزه شده باید بررسی شود و در نگاه اول نیز بعید است.

وی تصریح کرد: اما اینکه گفته شود زمین لرزه 7.5 ریشتری سراوان امکان دارد بر روی فعالیت این آتش فشان تاثیر بگذارد دور از انتظار نیست و باید منتظر آینده بود.

سعیدی ادامه داد: این زمین لرزه می تواند در رفتار این آتش فشان تاثیر گذار باشد در کنار اینکه می تواند در فعال کردنش اثر بگذارد همچنین می تواند فعالیت کنونی آن را نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به ژرفای زمین لرزه افزود: ژرفای 90 کیلومتری می توان بر روی این کوه آتش فشان موثر باشد همچنین این زمین لرزه نمی توان به صورت مستقیم متاثر از زمین لرزه بوشهر باشد اما شواهد علمی می گوید که یک زمین لرزه می تواند روی گسلهای فعال مجاور تاثیر بگذارد و به اصطلاح زمین شناسان احساس هم دردی کنند.

 

کد خبر 2034141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha