۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

آیت الله غروی در گفتگو با مهر:

هدف دشمنان از توهین به مقدسات ایجاد اختلاف بین مسلمانان است

هدف دشمنان از توهین به مقدسات ایجاد اختلاف بین مسلمانان است

قم - خبرگزاری مهر: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: پشت اقدام زشت هتک حرمت مقبره حجر بن عدی توسط تکفیری‌ها، آمریکا و کشورهای دیگری هستند که با اصل اسلام ناسازگار هستند و هدفشان ایجاد اختلاف میان مسلمانان است.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هتک حرمت به یکی از تابعین در تمام مذاهب محکوم شده است، بیان کرد: هیچ مذهبی از مذاهب اسلامی این اجازه را نداده است که نبش قبر انجام شود.

وی ادامه داد: اهانت به یک فرد مومن به خصوص یکی از اصحاب خاص امیر المومنان(ع) به شدت محکوم می‌شود زیرا هیچ مذهبی از مذاهب اسلامی این عمل زشت را نمی‌پذیرد.

هیچ یک از مذاهب اسلامی این اقدام تکویری ها را موجه نمی‌دانند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه تکفیری‌ها با این بهانه که عده‌ای برای زیارت مقبره حجر بن عدی می‌روند و دعا می‌کنند این اقدام ناپسند را انجام داده‌اند اما این اقدام آنها را هیچ یک از مذاهب اسلامی نمی‌توانند موجه بداند.

وی بیان کرد: مسئله توسل و شفاعت و زیارت قبور بزرگان در اسلام توصیه شده است و حتی روایات آن در مجامع اهل سنت نیز آمده است.

تکفیری‌ها با این اقدام تنفر همه مذاهب اسلامی را نسبت به خود تشدید کردند

آیت الله غروی گفت: تکفیری‌ها با این اقدام خود تنفر همه مذاهب اسلامی را نسبت به خود تشدید کردند و نشان دادند که این ها افرادی متحجر هستند.

وی بیان کرد: پشت این اقدام زشت این جریان، آمریکا و کشورهای دیگری که با اصل اسلام ناسازگار هستند و هدفشان ایجاد اختلاف میان مسلمانان است قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نبش قبر یکی از بزرگان اسلام و شکستن حریم آن امری مطرود و محکوم است، افزود: نباید این اقدام اینگونه تعبیر شود که نزاع میان شیعه و سنی است زیرا این عمل از سوی همه مذاهب اسلامی چه شیعه و چه سنی محکوم است.

وی بیان کرد: تکفیری‌ها که اقدام به هتک حرمت مقبره حجر بن عدی کردند جریان انحرافی و ابزاری برای قدرت‌ها هستند تا قدرت‌ها به وسیله آنها بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.
 

کد خبر 2046779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha