۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

ادامه واکنش سیاستمداران و شخصیتهای مذهبی عراق به نبش قبر حجر بن عدی

ادامه واکنش سیاستمداران و شخصیتهای مذهبی عراق به نبش قبر حجر بن عدی

اقدام گروههای تکفیری و سلفی در نبش قبر صحابی خاص رسول الله(ص) همچنان با موج محکومیت های شخصیتهای مختلف از جمله سیاستمداران عراقی روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا نیوز، عزیز العکیلی عضو فراکسیون المواطن عراق گفت: تخریب مرقد حجر بن عدی(رض)  صحابی گرانقدر رسول الله به دست سازمان القاعده در سوریه نشانه نیات شوم  و اقدامی ضد اسلامی است.

وی افزود: بخش عمده افرادی که مخالفان سوری نامیده می شوند و مدعی آزادی سوریه از نظام بشار اسد هستند، خیرخواه این کشور و حتی دین اسلام نیستند.

العکیلی بیان کرد: اقدامی که علیه مرقد این صحابی بزرگوار انجام شد عمق کینه، فکر پلید مرتکبین آن را می رساند.

منصور التمیمی عضو ائتلاف دولت قانون عراق نیز گفت: اقدام گروههای تکفیری در سوریه در نبش قبر حجر بن عدی صحابی گرانقدر رسول الله وابسته به مذاهب اسلامی نیست بلکه تفکر منحرفی است که عاملان پشت پرده این فکر منحرف قصد اختلاف و فتنه مذهبی را در میان مسلمانان دارند.

التمیمی از همه مسلمانان خواست که این اقدام شنیع را محکوم کنند و از مرتکبان آن برائت جویند.

وی افزود: سکوت در قبال این اقدام شنیع، گروههای تکفیری را به اقدامات بیشتری که درگیری های تاریخی را به دنبال دارد، تشویق می کند و هدف از این اقدامات تضعیف مسلمانان و وارد کردن آنها در جنگهای طایفه ای است.

از سوی دیگر صالح الحیدری رئیس اوقاف شیعیان عراق گفت: ما ضمن محکوم کردن نبش قبر حجر بن عدی، القاعده و همپیمانان تکفیری اش را عامل این اقدام شنیع می دانیم.

وی افزود: این اقدامی غیر بشری و مغایر با ارزشهای اسلامی است.

الحیدری از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست که در برابر این اقدام ایستادگی کنند.

کد خبر 2046827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha