۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

کواکبیان در نشست خبری:

ائتلافی بین اصلاح طلبان صورت نگرفته است/ بیکاری را پس از 4 سال به زیر 10 درصد می رسانم

ائتلافی بین اصلاح طلبان صورت نگرفته است/ بیکاری را پس از 4 سال به زیر 10 درصد می رسانم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا به حال هیچ ائتلافی بین اصلاح طلبان صورت نگرفته اما این امر به این معنا نیست که ائتلاف و اجتماعی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پس از ثبت نام در نشست خبری گفت: در اولین روز ثبت نام در یازدهم دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد که این بیانگر عزم جدی و اراده قطعی من برای حضور در چنین عرصه ای است.

وی با اشاره به اینکه 50 برنامه برای انتخابات دارد بیان کرد: 50 برنامه را تا قبل از روز رای گیری به صورت تفضیلی بیان می کنم این 50 برنامه شامل 20 برنامه اقتصادی، 10 برنامه سیاسی، 8 برنامه فرهنگی، 5 بنامه امور زیربنایی، 5 برنامه امور بین المللی و 5 برنامه اداری است.

کواکبیان با اشاره به اینکه با شعار زنده باد اصلاحات آمده ایم تصریح کرد: دولتی که نامگذاری کردیم دولت اخلاق است که چرا که نیاز داریم در عرصه های مختلف جامعه اخلاق مداری شکل گیرد .

وی با بیان اینکه اطلاعات به معنای سامان بخشیدن است اظهار داشت: این مساله در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، خط امام و منافع ملی و مطالبات مردم است. آنهایی که بنای براندازی نظام را داشته باشند اصلاح طلب نمی‌دانیم. اصلاح طلب کسانی را شامل می شود که در چارچوب قواعد نظام تلاش کند تا نابسامانی ها را سامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: بداخلاقی ها در جامعه در چند سال اخیر رشد کرده و از مناظره های سال 88 شروع شده و تا به امروز ادامه دارد که سه قوه را به شدت مکدر کرده و یکشنبه سیاه را در مجلس نهم ایجاد کرده است. قوه قضائیه می گوید ما برخورد می  کنیم اما این کار همچنان ادامه دارد.

کواکبیان گفت: اگر می خواهیم به عنوان ملتی تمدن ساز و با فرهنگ به کشورهای دنیا معرفی شویم و بیداری اسلامی تعریف کنیم باید اخلاق گرا باشیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مهمترین مشکل جامعه را ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: تا پایان 4 سال نرخ بیکاری به زیر 10 درصد می رسانم. ما اکنون بیش از 11 میلیون نفر بیکار داریم. گاهی در آمارها ساعت کاری یک ساعت در هفته برای یک فرد را نیز جزو شاغلین محسوب می ک نند.

وی گفت: باید بحث مهار گرانی و تورم و رشد نقدینگی را نیز در نظر بگیریم معنا ندارد جانماز ما از چین وارد شود.

کواکبیان همچنین گفت: باید با آمریکا رابطه تعریف کنیم. رئیس جمهور رئیس شورای امنیت ملی است و می تواند این کار را انجام دهد البته برقراری رابطه با آمریکا باید با اجازه مقام معظم رهبری باشد.

کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان با اشاره به اینکه نسبت به انتخابات مجلس هشتم در مجلس نهم 35 درصد افزایش رای داشته است گفت: به دلیل بداخلاقی عده ای در استان رای نیاورده است.

وی همچنین افزود: تا به حال هیچ ائتلافی بین اصلاح طلبان صورت نگرفته و هیچ نشست مشترک ائتلافی نبوده  است که به این معنا نیست که اجماع و ائتلافی صورت نگیرد ما مخالفتی با ائتلاف نداریم بستگی دارد  چه کسی ثبت نام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان در بدو ورود به محل ثبت نام برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ما برای خلق حماسه سیاسی آمدیم و برنامه هایی هم داریم که حتماً به موقع به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: نگران رای آوردن نیستم و اگر مردم به من اقبال داشته باشند رای می آورم و اگر به هر دلیلی ما را نپسندند به رقیبی که بر اساس قانون انتخاب پشده است یک جعبه شیرینی خواهم داد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باید اجماع داشته باشند گفت:  رسیدن به اجماع یا باید از طریق نظرسنجی صورت بگیرد و یا همان 35 حزب اصلاحات به یک جمع بندی واحد برسند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: من یک فعال سیاسی هستم و در صورت رای نیاوردن در انتخابات انزوا و گوشه طلبی اختیار نمی کنم.

وی همچنین با اشاره به شعار انتخاباتی اش گفت: شعار ما زنده باد اصلاحات و دولت اخلاق است و دولت من دولت اخلاق است و رنگ انتخاباتی ام هم رنگ سبز است.

 

کد خبر 2049390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha