۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸

تولید برق از زمین در طالقان/ تولید انرژی از زیست توده در شیراز و مشهد

تولید برق از زمین در طالقان/ تولید انرژی از زیست توده در شیراز و مشهد

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین سند جامع توسعه انرژی نو خبر داد و یادآور شد: این سند مراحل تصویب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس یوسف آرمودلی در نشست خبری پیش از ظهر امروز با اشاره به منابع غنی کشور در منابع فسیلی کشور، افزود: از این رو در ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو برنامه ریزی‌هایی در زمینه استفاده از منابع انرژی متنوع و تجدید پذیر کردیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو از اجرای 140 پروژه در حوزه انرژی‎های نو را از برنامه‌های این ستاد نام برد و اظهار داشت: این تعداد پروژه تحقیقاتی با همکاری دانشگاه‌های کشور اجرایی شده است.

وی از تدوین سند جامع توسعه انرژی نو خبر داد و یادآور شد: این سند مراحل تصویب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی می‌کند.

آرمودلی با بیان اینکه آیین نامه‎های این سند در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: این آیین نامه‌ها در حوزه‌های زیست توده، باد، استفاده از ژئوترمال (زمین گرمایی) و هیت پمپ‌ها است که با استفاده از آن می‌توان از گرمای زمین انرژی مورد نیاز خانوارها را تامین کرد.

وی با بیان اینکه نمونه‌ای از این پمپ‌ها در طالقان راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: در طالقان با استفاده از ژئوترمال انرژی مورد نیاز برخی از خانوارها تامین شده است.

آرمودلی با اشاره به اقدامات کشور برای تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر اضافه کرد: در حال حاضر 300 میلیون کیلووات برق از منابع تجدید پذیر از سوی بخش خصوصی تولید شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو ادامه داد: علاوه بر این 300 خانوار در مناطق دور دست با استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک برق دار شدند.

وی از استفاده از زیست توده را از دیگر اقدامات کشور ذکر کرد و یادآور شد: در شیراز و مشهد از زیست توده اقدام به تولید انرژی شده است.

کد خبر 2057359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha