۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶

طراح کمربند صلح جهانی با پیام "عشق صلح و عدالت برای زندگی" به گناباد رسید

طراح کمربند صلح جهانی با پیام "عشق صلح و عدالت برای زندگی" به گناباد رسید

گناباد - خبرگزاری مهر: دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی که با "پیام عشق صلح وعدالت برای زندگی" به مناسبت فتح خرمشهر، سفر خود را از طوس آغاز کرده و تا چابهار ادامه خواهد داشت، امروز به گناباد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود طباطبایی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی سفرم را آغاز کردم و به سمت نیشابور و شرکت در همایش حکیم عمر خیام خیام طی مسیر کردم و سپس به مناسبت آزاد سازی خرمشهر، مسیرم را از مشهد به سمت چابهار ادامه خواهم داد.

وی افزود: سفر مشهد تا چابهار حدود 15 روز به طول خواهد انجامید و پس از بررسی های لازم مسیر بعدی را اعلام خواهم کرد.

دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی بیان کرد: از سال 90 تا به حال 80 درصد دور ایران را رکاب زدم و 20 درصد باقیمانده را امسال تمام خواهم کرد.

طباطبایی که جانباز 65 درصد ارتش است، با بیان اینکه در سال 1365 در منطقه سومار نفت شهر بر اثر اصابت 4 خمپاره به درجه جانبازی نائل شده است، افزود: علت انتخاب ورزش دوچرخه سواری و پیاده روی، تلنگر زدن به اذهان عمومی که درگیر سیستم ماشینی شدند، است.

وی با بیان دلایل ایرانگردی با دوچرخه گفت: قبل از این اقدام پیاده روی می کردم اولین سفرم را پیاده از مسیر قم تا کربلا در سال 1382 پیمودم و سپس تهران مشهد را طی طریق کردم، اما به مناسبت روز ملی خلیج فارس سفر خود را با دوچرخه از پاسارگاد تا شلمچه و خرمشهر آغاز کردم و پس از طی مسافت به برازجان رسیدم اما با توجه به وضعیت گرمای هوا تصمیم به بازگشت گرفتم و سفر خود را به طرف دریای خزر ادامه دادم.

دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی افزود: به مناسبت روز جهانی کودک و کورش کبیر در تهران و پاسارگاد حضور داشتم سپس به سمت بوشهر ادامه مسیر دادم و اکنون حرکت خود را به سمت چابهار ادامه می دهم.

طباطبایی گفت: با دوچرخه به ایتالیا نیز سفری داشتم ولی بنا به مشکلاتی مجبور به بازگشت شدم.

وی اظهار کرد: از همه سازمان ها مجوز لازم را کسب کرده ام و در طرح کمربند صلح جهانی مشارکت دارم و با شعار "پاینده ایران، سرافراز ایرانی و جاوید باد نام همیشگی خلیج فارس" رکاب خواهم زد.

دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی و طراح کمربند صلح جهانی در برنامه های جانبی کمربند صلح جهانی، یادواره شهدای گمنام ایران زمین، گروه انسانهای سبز (GPG ) را تشکیل  داد که پیگیر ثبت ملی آن هستم.

طباطبایی اظهار امیدواری کرد: امید است با پیام صلح و دوستی بتوانیم حداقل محرکی باشیم برای ایرانیان عزیز که بیشتر به سمت ورزش سالم  دوچرخه سواری بروند.

 

کد خبر 2061788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha