۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۱۹

در صحن مجلس مطرح شد:

توضیح لاریجانی درباره احضار احمدی نژاد به دادگاه با شکایات مجلس 

توضیح لاریجانی درباره احضار احمدی نژاد به دادگاه با شکایات مجلس 

رئیس مجلس شورای اسلامی انتشار خبر احضار احمدی نژاد به دادگاه را در شرایط کنونی شیطنت آمیز دانست و توضیح داد که وی یا رئیس کمیسیون اصل 90 از احمدی نژاد شکایت شخصی نداشته اند بلکه شکایات مربوط به تخلفات قانونی دولت و با تصویب مجلس بوده است. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ابتدای جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران با اعلام تذکری نسبت به آنچه شیطنت رسانه ها در اعلام شکایت رئیس کمیسیون اصل 90 از رئیس جمهور خواند انتقاد کرد.

نماینده تهران در مجلس گفت:  همان طور که مطلع هستید نمایندگان دیروز نامه ای را با بیش از 220 امضا برای تبریک به منتخب ملت و اعلام همکاری با دولت جدید امضا کردند شما هم در دیدار با منتخب ملت بر همکاری با قوه تاکید کردید.

عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد: رسانه ها دیروز شیطنتی کردند و اعلام نموند که رئیس جمهور فعلی با شکایت رئیس کمیسیون اصل 90 به دادگاه احضار شده است.

کوچک زاده با اعلام بی اطلاعی رئیس کمیسیون اصل 90 از این شکایت گفت: بنده به عنوان عضو کمیسیون اصل 90 و آقای پورمختار به عنوان رئیس این کمیسیون از طرح این شکایت اطلاعی نداشتیم . فکر می کنم این شیطنت رسانه ها به هیچ وجه شایسته نبود از رسانه ها این مطلب بیان شود.

وی ادامه داد: اگر خبر این شکایت هم راست باشد ناپختگی یک جزء در دستگاه قضائی را نشان می دهد که خوب است رئیس قوه قضائیه تذکر دهد و از ابتدای کار فضا را برای همکاری آلوده نکند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر به جاست، این مورد را رسانه ها طوری منعکس کردند که گویا رئیس مجلس از رئیس قوه مجریه شکایت کرده در حالی که ما شکایت شخصی نداریم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یا از طرف رئیس کمیسیون اصل 90 و یا بر اساس آیین نامه تخلفی از دولت که در مجلس به تصویب رسیده به دادگاه ارجاع شده است.

وی تاکید کرد: این حرف ها به موقع نیست و مشخص است شیطنتی در کار است.

به گزارش خبرنگار مهر دیروز ، پایگاه اینتر نتی دولت باانتشار خبری اعلام کرد که رئیس جمهور به دلیل شکایت کمیسیون اصل 90 و علی لاریجانی همچنین فردی به نام یعقوب خلیل نژادبه دادگاه احضار شده است.

بر اساس ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان می توانند در خصوص تخلف دولت گزارش را تهیه کرده و آن گزارش را در صحن علنی مجلس به تصویب رسانده و به قوه قضائیه ارجاع دهند.

در طول مجلس هشتم گزارشات متعددی به این شکل به قوه قضائیه ارسال شد اما تا کنون این گزارشات در قوه قضائیه و در دادگاه ها بررسی نشده است.

 

کد خبر 2079115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha