۲ تیر ۱۳۹۲، ۶:۳۵

آیت الله مکارم شیرازی:

رئیس جمهور منتخب با آشتی احزاب مشکل انسجام داخلی را حل می‌کند/ مردم به روحانیت اعتماد کردند

رئیس جمهور منتخب با آشتی احزاب مشکل انسجام داخلی را حل می‌کند/ مردم به روحانیت اعتماد کردند

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به سخنان رئیس جمهور منتخب بعد از برگزاری انتخابات گفت: حرکت در مسیر اعتدال و آشتی دادن همه احزاب و گروه‌ها مشکل انسجام داخلی را حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر از قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی غروب شنبه در دیدار جمعی از نمایندگان رئیس جمهور منتخب که عصر شنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد؛ ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به سخنان رئیس جمهور منتخب بعد از برگزاری انتخابات و با بیان این که مشکلات داخلی و خارجی مملکت بسیار زیاد است؛ اظهار داشت: آن صحبت‌ها نشان از این است رئیس جمهور منتخب فردی معتدل و هوشیار بوده و در رابطه با آشتی دادن همه احزاب و گروه‌ها دغدغه دارد و با انجام این کار مشکل انسجام داخلی کشور حل می‌شود و در این مورد همه باید تلاش کنند و ما نیز به نوبه خود سهیم هستیم.

وی یادآور شد: دولت نهم و دهم بسیار فعالیت کرد و با ساختن خانه‌ها و سدها سعی کرد به مردم خدمت کند اما از نظر مردم کارنامه خوبی ندارد و علت آن هم این است که از رهبری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه برید و تک و تنها فقط با یک نفر ماند که او را هم همه می‌شناسند.

استاد برجسته حوزه در این زمینه ادامه داد: شنیده‌ایم که رئیس جمهور فعلی می‌خواهد تجربیات خود را در اختیار رئیس جمهور منتخب قرار دهد که در این باره ما می‌گوییم که بریدن از همه، نتیجه اش کارنامه‌ای می‌شود که الان در دست دارد و این بزرگترین تجربه‌ای است که می‌شود ارائه داد تا رئیس جمهور منتخب برای دچار نشدن به آن همه را زیر پرچم واحد قرار دهد.

انتقاد از تندروی در احزاب

وی افزود: در حزب‌ها تندروی‌هایی وجود دارد که در این باره باید معیار اعتدال و تعادل باشد و تندروان نیز آرام شوند و نمی‌شود تسلیم آنها شد.

آیت الله مکارم شیرازی در این رابطه ادامه داد: این که رئیس جمهور منتخب بر روی خط اعتدال پیش می‌روند بسیار خوب است و لازم است همه چیز اعتدال همچون قبله باشد و حد اعتدال از یاد نرود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاقات و نشست‌های رئیس جمهور منتخب افزود: این نشست‌ها نباید لطمه به کار اصلی وارد کند و نباید به آنها گرفتار شد و لازم است سعی شود در نتیجه این نشست‌ها افراد خوبی برای انجام کارها انتخاب شود و همچنین رئیس جمهور منتخب را به فکر کردن با خود سفارش می‌کنم.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: مسائل اقتصادی و گرانی و در کنار آن رکود منابع تولید کارخانه‌ها و امثال آن بسیار مهم است و همانند کلاف پیچیده به هم مرتبط هستند که امید است با همت حجت الاسلام روحانی و دوستانشان این مسئله حل شود.

وی در این زمینه بیان داشت: نمی‌شود قول داد که یک روزه این کار حل شود و مردم هم نباید چنین توقعی داشته باشند و لازم است کمی صبر و حوصله داشت.

مسائل فرهنگی نباید فراموش شود

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: مسائل فرهنگی هم نباید فراموش شود و مفاسد اخلاقی که در جامعه ایجاد شده بر اقتصاد تاثیر می گذارد چرا که موجب ربا و رانت خواری و امثال آن می شود و همه این ها به هم مربوط هستند.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب ابراز کرد: ممکن است وارد شدن در بعضی از مسائل اخلاقی عکس العمل‌هایی را در پی داشته باشد که بهتر است آن را بر عهده کسانی دیگر قرار دهد که پیگیر مسئله باشند تا آن تنش‌ها دامان رئیس جمهور را نگیرد.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که در هیچ چیز بن بستی وجود ندارد و فقط مرگ است که با فرارسیدن آن باید وداع گفت؛ یادآور شد: برای همه چیز راه حلی وجود دارد و باید با این امید که بن بستی در کار وجود ندارد وارد عرصه شد و عنایات و لطف الهی، رهبری و مردم  به یقین در حل مشکلات، کار ساز هستند.

وی عنوان کرد: به رغم این که قبل از آغاز انتخابات همه نگران برگزاری آن بودیم و در این باره بسیار دعا کردیم تا به نحو احسن برگزار شود و عوارض و ضایعاتی نداشته باشد که به لطف خداوند دعاها مستجاب و تدابیر موثر واقع و انتخابات به گونه ای برگزار شد که با همه خطرات احتمالی حتی قطره خونی هم از کسی ریخته نشد و از این بابت بسیار سپاسگزار خداوند هستیم.

بار دیگر مردم به روحانیت اعتماد کردند

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: در این باره باید از مردم و سازمان هایی که در رابطه با برگزاری انتخابات فعالیت داشتند تشکر کرد و این عنایات را نعمتی از سوی خداوند دانست.

وی در پایان با بیان این که یک بار دیگر مردم به روحانیت اعتماد کردند و خود را در کنار روحانیت قرار دادند؛ عنوان کرد: مطالب دیگری نیز دارم که خصوصی به رئیس جمهور منتخب خواهم گفت و امیدوارم که موفق باشند چرا که موفقیت ایشان در کارهایشان روحانیت و مرجعیت را بیشتر موفق می‌کند و در این باره بسیار دعا می‌کنم.
 

کد خبر 2082094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha