۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

صفایی بوشهری تاکید کرد:

پیشگیری از جرم باید در اولویت برنامه‌های قوه قضاییه قرار گیرد/ مسئولان به فکر کالاهای اساسی و معیشتی مردم باشند

پیشگیری از جرم باید در اولویت برنامه‌های قوه قضاییه قرار گیرد/ مسئولان به فکر کالاهای اساسی و معیشتی مردم باشند

بوشهر- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پیشگیری از جرم و جنایت باید در دستور کار قوه قضاییه قرارگیرد و جزء اولویت‌های این قوه باشد.

به گزارش خبرنگارمهر،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حادثه هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی و یارانش تصریح کرد: قوه قضاییه با برنامه ریزی‌های لازم باید پیشگیری از جرم در دستور کار خود قرار دهد تا در آینده شاهد کاهش جرم  باشیم و یا اساسا در جامعه جرمی صورت نگیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به هفته صنعت، معدن و تجارت  و با تشکر از مسئولان سازمان یاد شده گفت:  استان بوشهر که در عرصه صنعت ، به ویژه در حوزه نفت، گاز ،پتروشیمی، صنایع جانبی و تجارت یکی از قطب‌های مهم صنعتی  و تجاری ایران  بشمارمی‌رودباید شرایطی فراهم شود که با برنامه ریزی‌های لازم از تمام ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به سالروز حمله ناوگان دریایی امریکا به هواپیمای مسافربرای ایران تصریح کرد: قطعا تاریخ این جنایت و خیانت بی تفاوتی مراکز حقوق بشررا هیچکاه فراموش نمی‌کند و این پرونده‌ای سیاهی برای امریکا و مراکزدفاع از حقوق بشر در جهان شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تبریک به منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا درکشور و استان بوشهرو تشکر از فراهم کردن زمینه حماسه سیاسی، از تمامی اعضای شوراهای اسلامی در استان بوشهر خواست از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای تشکیل شورای موفق داشته باشند.

صفایی بوشهری همچنین با محکوم کردن جنایات وهابیون در مصر که منجر به شهادت شیخ حسن شحاته و عده‌ای از یاران او شد از دولت مصر خواست در محاکمه و مجازات عاملان این جنایت تعلل نورزد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم  از مسئولان اقتصادی استان بوشهر خواست  بیشتر به فکر کالاهای اساسی ، غذایی و معیشتی مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه گرانی غیر معقول و نامناسب در فضای جامعه حاکم است تصریح کرد: قیمت برخی کالاها آنقدر نامناسب است که همه افراد براحتی متوجه می‌شوند این قیمت‌ها غیر واقعی است که لازم است دست‌اندرکاران در کنترل قیمت‌ها بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: استان ساحلی بوشهر خود تولید کننده آبزیان است ولی بعضا قیمت ماهی و دیگر آبزیان با دیگر نقاط یا تفاوت نمی‌کند و یا اینکه قدری گرانتر است که این موجب اذیت و آزار مردم شده است .

صفایی بوشهری  تاکید کرد:  مردم استان بوشهر که کنار دریا ساکن هستند خود سختی‌ها و فشارهایی مانند گرما، شرجی، ریزدانه‌های جوی و دیگر مشکلات متحمل می‌شوند ولی لازم است حداقل محصولات دریایی ارزان‌تر از دیگر نقاط کشور بدست مردم برسد.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین به مشکلات مردم زلزله زده  منطقه دشتی پرداخت و افزود: از مسئولان تقاضا می‌کنم  با توجه به اینکه در فصل گرما و در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم بیشتر به مردم مصیبت دیده دشتی توجه شود.

وی تاکید کرد: آنان اینک بدون سرپناه هستند و مشکلات معیشتی نیز گریبانگیر آنان است مسئولان برای برطرف شدن مشکلات این حادثه دیدگان بیشتر بکوشند.

امام جمعه بوشهر به عدم پذیرش نیروهای بومی استان بوشهر در آزمون استخدام شرکت ملی گاز  که با نمره بالا قبول شدند پرداخت وگفت: جوانان استان بوشهر که در آزمون استخدام شرکت ملی گاز با نمره بالا قبول شده‌اند اما متاسفانه در مصاحبه اکثر آنان پذیرش نشده‌اند که جا دارد مسئولان وزارت نفت این مصاحبه‌ها  را بازبینی کنند وبا ارفاق‌های لازم و با استفاده از سهمیه 50درصدی استان بوشهر، در پذیرش جوانان مستعد این استان در این وزارتخانه تجدید نظر کنند و مانند گذشته به استان بوشهر توجه ویژه کنند.

 

کد خبر 2085582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha