۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷

روایت تهمینه حدادی از «سیب و درخت و دختر» به بازار کتاب رسید

روایت تهمینه حدادی از «سیب و درخت و دختر» به بازار کتاب رسید

نخستین مجموعه داستان نوجوانانه تهمینه حدادی با عنوان «سیب و درخت و دختر» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین مجموعه داستان کوتاه نوجوانانه تهمینه حدادی با عنوان «سیب و درحت و دختر» از سوی موسسه انتشارات امیر‌کبیر منتشر شد.

این کتاب به گفته نویسنده در برگیرنده 5 داستان کوتاه فلسفی برای نوجوانان است که با عنوان‌هایی مانند معادله کنه‌ای، صدایی به نام بلوط، بقچه‌های اندوه، درخت و دختر  و دزد پرنده‌ها نوشته شده است و  و درون‌مایه اصلی آنها نگاه به زندگی و تنهایی  انسان معاصر است و تنقض‌های موجود در زندگی امروزی را نشان می‌دهد.

به گفته حدادی، تصویرگری این مجموعه را که پیش از این قرار بود با نام «دزد پرنده‌ها» منتشر شود، «عطیه مرکزی» برعهده داشته است و موسسه انتشارات امیرکبیر آن را منتشر کرده است.

در بخشی از داستان  درخت و دختر از این مجموعه می‌خوانیم:

آن روز همه مردم دنیا دیدند که کلاغ‌ها دارند فرار می‌کنند. آنها از روی پشت‌بام و درخت‌ها می‌پریدند و دنبال هم پر می‌زدند.

آنها آن روز راز بزرگ خانواده ما را فهمیده بودند.

مامان و مامان‌بزرگ با شاخه‌های کنده شده درخت سیب افتادند دنبال کلاغ‌ها. سال‌ها بود که همه اهالی شهر می‌دانستند که آن انتها خانه‌ای هست و آن خانه سال‌های سال است که سه عضو دارد؛ یک مامان‌بزرگ، یک مامان و یک دختر.

صدای قارقار کلاغ‌ها دنیا را گرفته بود. آنها داشتند راز بزرگی را فریاد می‌زدند و ما سه نفر می‌ترسیدیم. آنها تنها سیب دنیا را دزدیده بودند.

جایی که خانه ما بود، از شهرها و جمعیت‌ها خیلی‌خیلی دور بود و در آن خانه تنها درخت سیب دنیا وجود داشت. آن درخت هر بیست سال یک سیب می‌داد ؛ حالا کلاغ‌ها، کلاغ‌هایی که سال‌ها لابه‌لای شاخه‌ها قایم شده بودند، خیلی راحت سیب را برده بودند و ما نباید می‌گذاشتیم آن سیب دیده شود. ما به همه گفته بودیم که درخت سیب خانه ما خشک شده است.

مامان‌بزرگ می‌گفت: ما موظفیم همیشه از درخت نگه‌داری کنیم و من هم بی‌دلیل پذیرفته بودم.

صبح‌ها می‌رفتم مدرسه و عصرها چند ساعت مراقب درخت بودم ، به کسی نمی‌گفتم که درخت سیب ما همچنان سبز است. خیلی‌ها هم فراموش کرده بودند که روزی چیزی به نام درخت سیب وجود داشته است.

کتاب «سیب و درخت و دختر» در 32 صفحه و با قیمت 1000 تومان در سری کتاب‌های شکوفه متعلق به بخش کودک و نوجوان موسسه انتشارات امیر‌کبیر منتشر شده است.

تهمینه حدادی، پیش از این نیز دو کتاب «شهرهای بدون نردبان» و «دشت قرمز قرمز» را برای کودکان تالیف کرده است.

کد خبر 2095599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha