۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶

سبک زندگی 12 هنرمند ایرانی در یک کتاب گرد آمد/ از عزت‌الله انتظامی تا لوریس چکناواریان

سبک زندگی 12 هنرمند ایرانی در یک کتاب گرد آمد/ از عزت‌الله انتظامی تا لوریس چکناواریان

کتاب «چهره‌ها و پرسش‌ها» با موضوع بازشناسی سبک زندگی صحیح در اندیشه هنرمندان ایران در قالب مصاحبه با 12 هنرمند ایرانی توسط آزاده صالحی تالیف و به زودی منتشر می‌شود.

آزاده صالحی، مولف این کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کتاب «چهره‌ها و پرسش‌ها» دربرگیرنده مصاحبه‌هایی است که من در فاصله زمانی دو سال پیش با 12 چهره‌ فرهنگی برجسته کشور داشتم که به همراه تصاویری از آنها در قالب یک مجلد کتاب گردآوری شده است.

وی افزود: عزت‌الله انتظامی، مرحوم سعدی افشار، آیدین آغداشلو، مرتضی احمدی، ثریا قاسمی، گیتا گرکانی، محمود فرشچیان، لوریس چکناواریان، لیلی گلستان، محمد بقایی ماکان، تیمور غیاثی و عبدالصمد خرمشاهی هنرمندانی هستند که گفتگو با آنها در این اثر درج شده است.

صالحی ادامه داد: این کتاب و گفتگوهای درج شده در آن سعی کرده آئین درست زیستن را از زبان هنرمندان شاخص ایرانی به مخاطب خود یادآوری کند.

وی همچنین گفت: نکته‌ای که تمام هنرمندان حاضر در این کتاب در قالب گفتارهایشان به آن تاکید داشتند این بود که زندگی آنها نیز مانند زندگی افراد عادی جامعه فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و می‌شود در آنها از عشق، مرگ، تنهایی، اخلاق و شیوه‌های درست زیستن نشانه‌هایی را یافت.

به گفته صالحی در این کتاب جدای از 12 تصویر پرتره از هر هنرمند، تصاویری از دوران مختلف زندگی آنها منتشر خواهد شد و طراحی جلد کتاب را هم ابراهیم حقیقی بر عهده داشته است.

وی همچنین از زیر چاپ رفتن این کتاب در انتشارات علم معمار خبر داد.

کد خبر 2101209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha